Avatar billede rasnier Nybegynder
11. juni 2007 - 21:19 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

VHS til PC - Kan det lade sig gøre via et alm. videokabel?

Hej Experter.

INDLEDNING:
Jeg har et videokabel, som jeg har haft koblet til min pc en del gange, for at få vist forskellige ting på en større skærm(har 32tommers fjernsyn, kun 15tommers computerskærm)

SPØRGSMÅL:
Jeg tænkte på om man kunne vende signalet? - Dsv. sætte stikket til VHS afspilleren, og afspille gamle VHS bånd på den, mens jeg optog dem over på pc'en(dsv. på samme måde som når man optager en udsændelse i fjernsynet på VHS - Dette skal bare afspilles som VHS, og opgaven er at Optage på Digital medie - Dette tilfælde Pc)
Kan dette lade sig gøre? - eller skal jeg købe en speciel hardware for at kunne få de gamle VHS bånd over på pc'en?

På forhånd tak for hjælpen!
m.v.h.
Rasnier
Avatar billede zenze Nybegynder
12. juni 2007 - 02:40 #1
Hvis du har VIDEO IN på dit grafikkort(som altså har TV OUT)så kan du optage dine VHS bånd i formatet SVCD. Alternativt skal du have en TV tuner tilsluttet PC'en, som kan gøre det for dig.
Avatar billede zenze Nybegynder
12. juni 2007 - 02:43 #2
Sludder! Du kan kun opnå kvaliteten VCD når du skal fra VHS bånd til et digitalt format, men det skulle række. Læs på specifikationerne for dit grafikkort om det skulle have VIDEO IN.
12. juni 2007 - 07:33 #3
http://www.piratgruppen.org/spip.php?article127 [Forberedelse til at rippe VHS]
Avatar billede c-holst Novice
12. juni 2007 - 22:52 #4
ps. du kan få et "gammeldags" tvkort brugt for en hund(cirka)se ex qxl
eller en nymodens usbadapter fra ca 300 kroner. kræver usb2.0

begge dele klarer denne opgave til perfektion. men tænk evt dine behov i forhold til digitale signaler godt igennem

bare lige en lille bemærkning
Avatar billede rasnier Nybegynder
13. juni 2007 - 11:50 #5
Efter hvad jeg kan se ud fra disse svar, er det ulovligt at "rippe" vhs bånd som man selv ejer, over til digital signal?!
hmm... Jeg tror jeg vil nøjes med at bruge kablet til at se film med så... VHS maskinen virker jo stadig :)

Anyway - Jeg vil gerne takke jer mange gange for jeres svar :)
Alle sammen har haft matriale som jeg er blevet klogere af...

Lige et spørgsmål mere når nu vi er i gang - Kan man dele de 60 point mellem flere personer?
-Hvis svaret er "ja" så vil jeg gerne have 2 ting: Instruktion om hvordan, og alle som har kommenteret denne tråd smider et svar.
13. juni 2007 - 12:42 #6
Avatar billede c-holst Novice
13. juni 2007 - 19:32 #7
ok, håber du kunne bruge mine indput til noget.

hvis du kun ripper dine gamle vhs bånd som du selv ejer, og kun bruger dem selv(sin husstand) får du næppe nogen problemer ud af det...bare min helt personlige mening

så skulle du kunne se hvordan du deler point
Avatar billede c-holst Novice
17. juni 2007 - 15:14 #8
hvis du senere går videre med tingene, hører rigtigt gerne fra dig:-)

god fornøjelse