Avatar billede black-vise Nybegynder
13. juni 2007 - 13:47 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Pc siger hyle lyde

Hej jeg har lige afsluttet samlingen af min nye computer.
Der er blot et problem.
Jeg har følgende motherboard Abit Fatal1ty FP-IN9 SLI, LGA775
og følgende ram 2x(Corsair TWIN2X2048-6400C4D, 2x1024MB) ialt 4gb
Alt købt hos shg.

Problemmet er så at når jeg sætter alle 4 ramblokke i så starter computeren men intet ses på skærmen og den begynder at sige "Bip,bip,bip,bip" fjerner jeg så en af ramblokkende. Lige meget hvilken starter den uden problemer... HVad skyldes dette?

Vil meget gerne have dette problem løst hurtigst muligt da mine ram også skal køre duelchannel.
Avatar billede screem_brille Novice
13. juni 2007 - 14:26 #1
prøv med 2 klodser først, så de to andre klodser, noget kunne nemlig tyde på en af klodserne er defekt.
Avatar billede black-vise Nybegynder
13. juni 2007 - 14:34 #2
Vil jeg prøve, men der er jo en del mulgiheder, Alle 4 klodser er jo ens
Så jeg skal først prøve med 2 klodser så beholde en af dem prøve med den anden osv.

Det mærkelige er at sidder der 3 i så kan den sagtens starte og det uanset hvilken klods jeg sætter i
Avatar billede black-vise Nybegynder
13. juni 2007 - 14:35 #3
Prøvede lige at installere windows vista med 3 klodser der kom der den der blå fejl skærm frem. Da jeg så fjernede den ene, så der kun sad to tilbage går den snildt igennem det hele uden fejlmeddelser. SKal jeg installere windows med 2klodser og så senere teste de andre 2 eller ?
Avatar billede screem_brille Novice
13. juni 2007 - 14:40 #4
den skal kunne bruge alle 4 klodser fra starten, så det tyder som jeg skrev på en ramblok fejl (du kan hente ultimate boot cd og teste rammen med memtest86)
Avatar billede black-vise Nybegynder
13. juni 2007 - 14:46 #5
Screem brille: Kan jo ikke teste alle 4 ram fra start af da den jo slet ikke tænder for skærmen med alle 4 ram i så bipper den bare
Avatar billede black-vise Nybegynder
13. juni 2007 - 14:47 #6
Installationen af vista går også extremt langsomt i forhold til hvad den skal, så jeg det tyder på en fejl et sted.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
13. juni 2007 - 14:55 #7
Er der ikke noget med, at Vista ikke kan køre med mere end 3MB ram?
Hvis der er dual boot kører computeren vel bedre med 2 ramklodser end 3?
Tallet af klodser skal vel være lige?
Avatar billede black-vise Nybegynder
13. juni 2007 - 15:01 #8
Vista kan tage op til 8gb ram, Jo kører også lige nu med 2klodser. Vista blev installeret på under 1 time så det gik alligevel fint.

Men skal jeg så teste de resterende ram nu
Avatar billede screem_brille Novice
13. juni 2007 - 15:03 #9
Vista og xp i 32 bit kan sagtens benytte 4GB ram, test 1 klods adgangen.
Avatar billede black-vise Nybegynder
13. juni 2007 - 15:07 #10
ok, dette er vista 64bit jeg installere
Avatar billede black-vise Nybegynder
13. juni 2007 - 15:07 #11
Prøver at teste dem så. Jeg har hentet ultimate boot i exe format hvad skal jeg brænde den som ?
Avatar billede valbyhus Nybegynder
13. juni 2007 - 15:12 #12
Hvis du har Nero Expres gøres det sådan:
Brænde Isofil til bootfil.

Nero Express, nederst
Image,project,copy. Klik.

I højre side, for neden: disk image or saved project. Klik.
Forneden i filtype, skiftes til: image files (*.nrg;*.iso;*.cue;*.img) Klik.

Så peger du med musen på din Iso fil og klikker.
Og så er du klar til at brænde din bootfil.
Avatar billede screem_brille Novice
13. juni 2007 - 15:14 #13
vista 64 bit kan uden problemer styre 4GB ram.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
13. juni 2007 - 16:03 #14
greysky 13/06-2007 14:55:52: Undskyld det vrøvl! Skulle have står "Dual channals"
Avatar billede black-vise Nybegynder
13. juni 2007 - 16:09 #15
Har ikke kørt programmet endnu men har lige prøvet at sætte ram block efter ram block i og der er en  af blockkene der begynder at bippe.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
13. juni 2007 - 16:29 #16
Så har sb åbenbart ret i sin første kommentar. Så kan du jo lave en ramtest
kun med den blok i, som du mener er syg.
Avatar billede screem_brille Novice
13. juni 2007 - 16:42 #17
13/06-2007 15:03:06 ;)
Avatar billede black-vise Nybegynder
13. juni 2007 - 16:42 #18
Jamen jeg har jo ikke mulighed for at lave ramtest med den ramblock, Pcen vil jo slet ikke starte med den. Blæserne begynder at kører og pcen bipper
Avatar billede screem_brille Novice
13. juni 2007 - 16:51 #19
jamen så ved du jo blokken er defekt, hvis maskinen ikke engang kan starte op med den, så er den defekt.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
13. juni 2007 - 16:57 #20
Helt enig, men så fandt du da dit problem, det er bare en bytter.