Avatar billede mccannon Nybegynder
19. juni 2007 - 21:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ASP.NET 2.0 - Page Prerender

Hej

Jeg har nu brugt nogle timer på at få page prerender til at virker. Mit problem er at den slet ikke bliver raised.

Jeg troede ellers det skulle være så simpelt - Via VS 2005, ticketlist.aspx i design mode, under properties, dobbelt klick den event man havde brug for.

Så opretter den  godt nok event metoden i .cs filen, og InitializeComponent() metoden - det virker bare ikke :(

Den eneste løsnign jeg har kunne få til at virker er følgene:

_________ KODE _____________

public partial class ticketlist : System.Web.UI.Page
{

    public ticketlist()
    {
        InitializeComponent();
    }

    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        Response.Write("LOAD <br />");
    }

    private void InitializeComponent()
    {
        this.PreLoad += new System.EventHandler(this.ticketlist_PreLoad);
        this.PreRender += new System.EventHandler(this.ticketlist_PreRender);
        this.PreInit += new System.EventHandler(this.ticketlist_PreInit);
        this.Init += new System.EventHandler(this.ticketlist_Init);

    }

    private void ticketlist_Init(object sender, EventArgs e)
    {
        Response.Write("INIT <br />");
    }

    private void ticketlist_PreInit(object sender, EventArgs e)
    {
        Response.Write("PREINIT <br />");
    }

    private void ticketlist_PreLoad(object sender, EventArgs e)
    {
        Response.Write("PRELOAD <br />");
    }

    private void ticketlist_PreRender(object sender, EventArgs e)
    {
        Response.Write("PRERENDER <br />");
    }

_________KODE SLUT _______

kan det være rigtigt at man skal gøre det på den måde ??

/mac
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. juni 2007 - 21:44 #1
prøv at skrive protected override så kan du finde prerender i listen.
Det der du har lavet er ihvertifald ikke korrekt.
Avatar billede mccannon Nybegynder
20. juni 2007 - 09:24 #2
Oki..

Nå. hvis man skriver protected override, for man ganske rigtigt de her page Events frem, som OnInit, OnPreload osv. SÅ jeg går ud fra det er disse metoder man skal bruge?,  frem i for gamle dage, i asp.net 1.1, hvor man bare kunne skrive this.Prerender += ..... I InitializeComponent() metoden og så var prerender hooked.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. juni 2007 - 10:07 #3
ja.
Den gør det samme. Du skal bare ikke længere skrive dine events.
Det er noget af det som ligger i partial class modellen.
Tillader mig at lægge et svar :)
Avatar billede mccannon Nybegynder
21. juni 2007 - 07:51 #4
Takker for hjælpen :)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. juni 2007 - 08:02 #5
np :)