Avatar billede raffar Juniormester
19. juni 2007 - 22:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Axapta 3.0 - Betalingsbetingelser

Jeg har sat alle de almindelige betalingsbetingelser op i vores Axapta.

For eksempel:
NK = Netto kontant
N8 = 8 dage netto
N30 = 30 dage netto
L15 = Løbende måned + 15 dage
L30 = Løbende måned + 30 dage

Udover disse betalingsbetingelser har vi en del der er opdelt således at en del falder til betaling ved ordreoprettelse og en del falder til betaling ved levering eller x dage efter levering

Er der en smart måde hvorpå man opsætte nedenstående i Axapta.

30% betaling ved ordre & 70% betaling ved levering.
eller
30% betaling ved ordre & 70% Netto 14 dage

Er der nogen der har erfaring med hvordan man takler disse akavede betalingsbetingelser i Axapta.

Hilsen Raffar
Avatar billede lasseo Nybegynder
20. juni 2007 - 06:55 #1
Ja - vi har samme problemstilling, og da betalingsbetingelserne er projektspecifikke retter vi dem til efter behov på det enkelte projekt (vi anvender alene fakturering fra projektmodulet). Dvs. vi laver én faktura på de 30% og en anden på de 70%.
Vi har forsøgt at lave hele beløbet på én og samme faktura, men vor erfaring er, at det så er vanskeligt for kunderne at håndtere to betalinger, hvorefter de forsøger at betale det hele med den sidste betalingsfrist.
Vi retter så betalingsbetingelsen på det tilhørende fakturaprojekt inden vi genererer fakturaen.
Avatar billede raffar Juniormester
12. juli 2007 - 23:41 #2
lasseo > Tusind tak for svar og hjælpen og undskyld mit sene feedback.

Ja, jeg kan se, at I har de samme udfordringer som vi har og I har også søgt dem løst på samme måde som vi har. Så jeg antager at vi blot forsætter som hidtil.

Lægger du et svar så jeg kan give points.
Avatar billede lasseo Nybegynder
13. juli 2007 - 06:19 #3
Helt OK - jeg kan jo heller ikke påstå at du kom 100% i mål, selv om det somme tider er rart at få bekræftet, man ikke er den eneste, der tumler med et problem :o)
Avatar billede raffar Juniormester
19. juli 2007 - 18:33 #4
Ja det er altid en nød at knække når betlinger falder flere gange.