Avatar billede morhen Nybegynder
22. juni 2007 - 10:31 Der er 2 kommentarer

Et stykke søgestreng der ikke fungerer

På vores hjemmeside www.flb.fo har vi en søgebox, som kaldes "Leita eftir bókum"

Søgeboxen ligger i et modul og peger på vores biblioteks-opac med følgende kode:

<form method=get
    name=form1
    action="http://secure04.elibdrift.dk/F?" target="_blank">
  <input type="hidden" name="func" value="find-c">
  <input size=17 name="ccl_term" value="">
  <input type="hidden" name="local_base" value="ffflb">
  <input type="hidden" name="con_lng" value="far">
  <input type="hidden" name="format" value="000">
  </FORM>

Koden virker udmærket -  problemet er at den ikke klarer søgninger på ord med skandinaviske bogstaver - ord som f.eks. mænd, købmand etc.

Problemet er nok at søgestrengen ligger på en joomla side som er baseret på iso-8859-1 og ikke UTF-8 (dette skal ikke ændres)

Jeg har også fået oplyst at følgende streng ville hjælpe på sagen, men det gjorte den ikke.

<input type="hidden" name="charconv" value="WEB_SB_TO_UNICODE">

Er der nogen der kan se en løsning på problemet?

Vh, MH
Avatar billede w13 Novice
22. juni 2007 - 10:44 #1
Jeg kan sagtens søge på ordet Æblemand! :S
Avatar billede morhen Nybegynder
22. juni 2007 - 10:58 #2
Ja - men man kan kun søge på disse bogstaver når de står forest i orden prøv f.eks. mænd, købmand.