Avatar billede clinton-2 Nybegynder
22. juni 2007 - 13:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Load DLL problem.

Har skrevet en DLL i C++, der bruges i et C# program, under VS2005. Det hele virker fint på min maskine hvor udviklings miljøet er installeret, men når jeg flytter de filer der bliver genereret under build, til en anden maskine kan den ikek loade dll'en mere. Den skriver Unable to load DLL "D2.dll": This application has failed to start because the application configuration is incorrect. Selve C# programmet kører fint indtil dll'en bliver loaded.

Findes der en mulighed for at lave noget local debug, så jeg slipper at installere udviklingsmiljøet på den anden maskine?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2007 - 14:31 #1
Afhaenger din DLL af nogle andre DLL'er osm kun er paa udviklings maskinen ?
Avatar billede clinton-2 Nybegynder
22. juni 2007 - 14:38 #2
Det er et PCI kort, der interfaces til, og umiddelbart afhænger det kun af en lib fil.
Avatar billede clinton-2 Nybegynder
22. juni 2007 - 18:30 #3
Har via Dependency Walker fundet ud af at min DLL afhænger af 2 andre MFC80U.DLL og MSVCR80.DLL. Går ud fra at det er fordi jeg har brugt MFC? Er der noget der skal installeres for at kunne bruge dem, de afhænger af flere dll'er.
Avatar billede clinton-2 Nybegynder
23. juni 2007 - 09:28 #4
Følgende løste problemet

MFC80U.DLL, MSVCR80.dll, MSVCP80.DLL, MSVCM80.DLL  (dtSearch 7.23 and later)

dtSearch versions 7.23 and later require MFC 8 and Visual C++ 8 components.  These files should be installed with the dtSearch program.  If you see a message indicating that these files are missing, you can download a small program from Microsoft that will restore any missing files.  The files are available here:

Microsoft components for 32-bit Windows versions:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=32BC1BEE-A3F9-4C13-9C99-220B62A191EE&displaylang=en

Microsoft components for 64-bit Windows versions:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=90548130-4468-4BBC-9673-D6ACABD5D13B&displaylang=en
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2007 - 19:34 #5
Hmmmm.

Var det et krav for at du ville give point at man udfra navnet "D2.dll" skulle
gætte hvilke DLL det var du manglede ?
Avatar billede clinton-2 Nybegynder
22. august 2007 - 07:03 #6
Nej det havde jeg ikke forventet, var bare lidt på bar bund og postede herinde. Fandt senere udaf fejlen, og tog derfor selv pointne, er det forkert af mig?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. august 2007 - 04:42 #7
Hvis du ikke planlægger at uddele point er det vel mest fair at oprette spørgsmål til 0 point.
Avatar billede clinton-2 Nybegynder
27. august 2007 - 14:45 #8
Ville nu gerne af med point, men i dette tilfælde var fejlen jo ikke det spørgsmålet specificerede. Jeg har meget svært ved at se hvad jeg ellers skulle have gjort, men tager gern eved lære.