Avatar billede mccannon Nybegynder
22. juni 2007 - 18:46 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

24 timer i et gridview

Hejsa

Hvis der i databasen ( sql 2005 ) står 20-06-2007 02:18:00 hvorfor kan jeg så ikke konvertere det til 20-06-2007 14:18:00 i et gridview ??

Jeg har prøvet altmuligt med format strings og deslignene, ingenting ser ud til at virke :(
Avatar billede neoman Novice
22. juni 2007 - 19:03 #1
1. Viser den ingen am/pm angivelse ?
2. i Eval("myDateTimeValue",her kan du indsætte en formattering)
3. i gridview, hvis du ønsker at angive et format for feltet, så sæt også HtmlEncode=False
Avatar billede kalp Novice
23. juni 2007 - 00:09 #2
Smid det i et datetime objekt og formatter det efter behov.
F.eks kan jeg få det output du ønsket med.

DateTime.Now.ToString("yyyy-MM-dd hh:mm")
Avatar billede kalp Novice
23. juni 2007 - 00:10 #3
ahh.. næsten.. der mangler lige sekunder, men dem kan du bare tilføjer.. jeg kan ikke lige huske hvor mange zzzzz der skal tilføjes, men slå det op på msdn
Avatar billede mccannon Nybegynder
23. juni 2007 - 05:10 #4
neoman:

1: nej
2: er prøvet - ingen success
3: er gjort

kalp:
jeg kan også få det med datetime.now - men ikke med 20-06-2007 02:18:00  som der står i databasen
Avatar billede mccannon Nybegynder
23. juni 2007 - 05:11 #5
______________.cs kode__________________
protected void gvTickets_RowDataBound(object sender, GridViewRowEventArgs e)
    {
        if (e.Row.RowType == DataControlRowType.DataRow)
        {
            DateTime dt = DateTime.Parse(e.Row.Cells[4].Text);
            e.Row.Cells[4].Text = dt.ToString("yyyy-MM-dd HH:mm:ss");

        }

____________aspx source code___________________
<asp:BoundField DataField="SuportStartDate" HeaderText="SuportStartDate" HtmlEncode="False"
                SortExpression="SuportStartDate" />
Avatar billede neoman Novice
23. juni 2007 - 10:11 #6
KOnklusionen, grundet alle de ovenstående beviser,  må være, at din DB-værdi ER 02:18:00 AM , og defor kan den ikke laves om til 14:18:00.
Avatar billede kalp Novice
23. juni 2007 - 10:21 #7
Det var også min konklusion :)
Avatar billede mccannon Nybegynder
25. juni 2007 - 15:03 #8
Hej

Havde lige fat i gutten der laver db laget, havde formateret datoen sådan at den blev gemt neutral...dvs datoen var korrekt nok, men tiden 02:18 var neutral, så det kunne både være PM og AM...

anyway - lig et par svar....
Avatar billede neoman Novice
25. juni 2007 - 15:33 #9
Her et svar. Men må lige bemærke, at det er ikke ret "neutralt" at have en værdi, hvor man ikke ved om det er 02:18 PM eller AM som menes. Her en blandt mange artikler om dette emne:
http://www.codeproject.com/csharp/CultureInvariantDateTime.asp
Avatar billede neoman Novice
25. juni 2007 - 15:33 #10
og svar:)
Avatar billede kalp Novice
25. juni 2007 - 18:08 #11
:)
Avatar billede mccannon Nybegynder
26. juni 2007 - 13:53 #12
Jeg synes i skal dele points siden i begge brugt tid på noget som egenligt kun kunne løses af vores database lags mand...hvilket jeg iøvrigt har banket oven i hovdet med noget tungt :P