Avatar billede martinhrj Nybegynder
25. juni 2007 - 16:06 Der er 1 løsning

Fritekstsøgning i MS Index Server

Jeg skal til at bruge en MS Index Server til at søge efter filer der indeholder en bestemt tekst. Jeg har fundet en måde at søge i index serveren med et sql-like sprog... men jeg kan ikke gennemskue hvordan jeg med dette kan søge efter indhold i de filer der er indexeret.

Er der nogen der kan give mig et hint om, hvorvidt det er muligt? Og i fald det ikke er, hvordan gør man så?

På forhånd mange tak!
Avatar billede martinhrj Nybegynder
26. juni 2007 - 09:10 #1
17 timer og 34 ekstra grå hår senere...

Jeg fandt følgende side, som specificerer de SQL extensions der er at bruge til at søge i MS Index Server. Ved brug af disse kan man med bla. "select * from ... where contains('søgetekst')" søge i indholdet af filerne.

Så simpelt var det... men åbenbart svært at finde :-)

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms691676.aspx