Avatar billede egede Nybegynder
27. juni 2007 - 21:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvor sikker er FTPS?

Jeg overvejer om man skulle bruge FTPS hos en mindre virksomhed.

Der eksisterer VPN-muligheder, men den medfølgende software-klient er langsom og VPN-boksen har en gang imellem brug for genstart.

Ville derfor meget gerne skifte til enklere metoder. Kan FTPS bruges?

Jeg har også overvejet Sharepoint over HTTPS, men dette besværliggør backup og funktionaliteten hos MAC-brugere.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2007 - 21:49 #1
SFTP er krypteret på sammen måde som VPN (OpenVPN eller lig.)
med eks. et certifikate eller bare username/password.
Sikkerheden er derfor "den samme"

RaidenFTP kan anbefales til Windows (http://www.raidenftpd.com/)
Glftpd til *nix (www.glftpd.org)

begge er ret nemme at sætte op, og understøtter også Radius, hvis man skulle få lyst til det.
Avatar billede egede Nybegynder
28. juni 2007 - 10:13 #2
Det lyder lige som noget af det jeg har brug for. Har du selv erfaring med RaidenFTP? (Det skal bruges på en Windows-server)

Der skulle vel ikke være mulighed for at bruge Active Directory-brugerne til at logge på med, vel?
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2007 - 10:43 #3
ja Raiden med AD på en Windows 2003 server.

ja logon med AD brugernavn+password
Avatar billede egede Nybegynder
28. juni 2007 - 11:10 #4
Jamen så tror jeg da helt sikkert at jeg vil teste programmet snarest muligt :)