Avatar billede janomel Nybegynder
04. juli 2007 - 07:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilken grafikformat til Word

Hej Alle

Har Office 2003 samt Openoffice 2.x på en WinXp

Ønsker at lave et "top logo" til breve, regneark etc.

Har i Gimp fået lavet noget tilfredsstillende. Det ser ok ud i Gimp også udskriften af det.

Men hvilken format skal jeg benytte mig af, når jeg vil have det indsat i Word.

Problemmet er at når jeg bruger jpg, bmp, png. Alf efter format bliver det bestemt ikke pænt når jeg sætter det ind. På jpg bliver det nærmest tåget, ved png og bmp er det taksten som indgår som en  del af det grummeset og utydeligt.

Jeg kan godt side i tekstbehandlingen og sætte et grafikelement ind, lave en streg, skrive min tekst etc og det ser ok ud, ved udskriften. Men vil gerne have 1 grafik element som "bare" blev indsat, på de enkelte skabaloner, breve etc. som vi nu bruger.
Avatar billede falster Ekspert
05. juli 2007 - 14:26 #1
Der er vist mange parametre. Den smule jeg har rodet med synes at vise, at jpg er OK, men man skal lave grafikken (i grafikprogrammet) i overstørrelse og så nedskalere ved indsætning i doc/dot.

Kigger med.
Avatar billede janomel Nybegynder
15. november 2007 - 08:02 #2
Så fik jeg tid til at komme videre og finde en løsning....

Forsøgte mig med inkscape og så var den der.. Det kunne løse det...
Avatar billede janomel Nybegynder
15. november 2007 - 08:02 #3
Lukker