Avatar billede galle2 Nybegynder
04. juli 2007 - 16:57 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Opgradering fra C5 Light ver. 1.6.04 til Microsoft C5 ver. 4.0

Hej,

Er der nogen af jer der har erfaring med at opgradere fra Concorde C5 Light ver. 1.6.04 til Microsoft C5 ver. 4.0?

Jeg har en gammel PC der kører den gamle version og en ny PC der skal køre den nye.

Hvad skal man være opmærksom på, og kan man bare flytte "C5" biblioteket ligesom jeg har set det besvaret i andre spørgsmål?
Avatar billede blacks Mester
04. juli 2007 - 18:04 #1
Desværre nej du er nød til at følge opdateringsvejledningen slavisk først op på en 1.8 så 2.x for at komme til 4.0
Avatar billede mariaf Juniormester
04. juli 2007 - 20:45 #2
Du kan ikke bare flytte den, men uden ingen tilretninger (eller kun udskrifter), så er det ret nemt og hurtigt. Den skal blot op igennem versionerne, og har du ikke mod på det selv, så få en fast pris hos din forhandler - og vær sikker på at han (den konkrete konsulent) har prøvet det før.
Avatar billede galle2 Nybegynder
04. juli 2007 - 20:52 #3
Hmmm, er jeg så virkelig nødt til at finde en version 1.8 og en version 2.x af programmet før det kan lade sig gøre?..... Troede egentlig Microsoft havde lavet en snedig funktion til at importere data - ved godt at 1.6.04 efterhånden er ved at være lidt gammel, men alligevel.
Avatar billede mariaf Juniormester
04. juli 2007 - 21:03 #4
10 år er da også en slags alder for edb-programmer.
Og jo, man kan godt undgå alle versioner, men 1.80 skal du igennem og du burde også tage 2,10 af hensyn til hastighed. Du kan få koderne hos din forhandler, hvis du vil gøre det selv.
Avatar billede galle2 Nybegynder
04. juli 2007 - 21:18 #5
Findes der nogen vejledning på nettet i hvordan man opgraderer fra/til de enkelte versioner? Jeg kan nemlig ikke finde noget.....
Avatar billede mariaf Juniormester
04. juli 2007 - 21:25 #6
Det følger med hver CD for hver version.
Avatar billede galle2 Nybegynder
04. juli 2007 - 21:28 #7
Ok, jeg må prøve mig frem, ellers må man vel betale sig fra det...
Avatar billede mariaf Juniormester
04. juli 2007 - 21:37 #8
Du spørger bare her, så forsøger vi at hjælpe.
Avatar billede galle2 Nybegynder
04. juli 2007 - 22:13 #9
Jeg takker og vender tilbage hvis det blive nødvendigt (meget sandsynligt :-)  )
Avatar billede galle2 Nybegynder
05. juli 2007 - 20:48 #10
Så er jeg tilbage igen. Jeg har forsøgt at installere version 1.8 oveni min 1.6.04, men det går lidt skidt synes jeg. Ifølge dokumentationen skulle dette kunne gøres uden at skulle have en specifik licens til version 1.8 - kan det passe?

Når jeg så har installeret 1.8, så skulle jeg ved første start af C5 få en masse skærmbilleder hvor der står om jeg vil opgradere min database (ifølge dokumentationen). Men det gør jeg ikke. Istedet for jeg en besked om at databasen har overskredet sin størrelse (den fejl får jeg naturligvis ikke når jeg kører version 1.6.08).

Kan det være fordi at min version af 1.8 stadig er en demo version og at jeg skal Slize mine filer? Og kan jeg gøre det med de koder som fulgte med min 1.6.04, eller kan jeg gøre det med de koder der fulgte med min version 4?
Jeg har prøvet lidt af hvert, og enten får jeg fejlen at min database er for stor eller at checkciffer ikke er korrekt.

Nogle forslag?
Avatar billede blacks Mester
06. juli 2007 - 08:23 #11
Du skal kontakte din forhandler og få kodebreve til version 1.8 og 2.1 Årsagen til du få den fejl med databasen er for stor er at der ikke er korrekte koder i dit system.
Avatar billede mariaf Juniormester
06. juli 2007 - 09:54 #12
Det kan være billigere at købe konsulenten til at udføre arbejdet frem for at at tilkøbe databaseplads kun for at opdatere.
En anden løsning kan være at rydde op i gamle data. Især gamle notater og log kan ofte smides ud og dermed give plads til opdateringen. Måske også nedlægge de ældste år. Du har jo lov til at gemme en backup, hvis du en dag får brug for at kigge i gamle data.