Avatar billede jnjnjn Nybegynder
09. juli 2007 - 23:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Langsom computer - HiJack logfil

Min computer er pludselig begyndt at køre langsomt. Når internettet skal starte op, går der en krig, inden det kommer på.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 23:20:52, on 09-07-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\arservice.exe
C:\Program Files\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Spyware Doctor\svcntaux.exe
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\WINDOWS\ARPWRMSG.EXE
C:\Program Files\HP DigitalMedia Archive\DMAScheduler.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPwuSchd2.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Program Files\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Documents and Settings\Margrethe\Local Settings\Application Data\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\UAService7.exe
C:\WINDOWS\ehome\mcrdsvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMIndexStoreSvr.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Program Files\Spyware Doctor\swdsvc.exe
C:\HP\KBD\KBD.EXE
c:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\WINDOWS\ARPWRMSG.EXE
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\Program Files\HP DigitalMedia Archive\DMAScheduler.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPwuSchd2.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Program Files\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe
C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMIndexStoreSvr.exe
C:\Program Files\IVT Corporation\BlueSoleil\BlueSoleil.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Program Files\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Program Files\OpenOffice.org 2.2\program\soffice.exe
C:\Program Files\OpenOffice.org 2.2\program\soffice.BIN
C:\Program Files\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\HP\KBD\KBD.EXE
c:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Spyware Doctor\SDTrayApp.exe
C:\Documents and Settings\HP_Administrator\Desktop\Sikkerhed\HijackThis.exe.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuardDLBLOCK.CBrowserHelper - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Program Files\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ftutil2] rundll32.exe ftutil2.dll,SetWriteCacheMode
O4 - HKLM\..\Run: [AlwaysReady Power Message APP] ARPWRMSG.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet /keeploaded /nodetect
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD08] c:\Program Files\HP\Digital Imaging\{33D6CC28-9F75-4d1b-A11D-98895B3A3729}\hphupd08.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DMAScheduler] "c:\Program Files\HP DigitalMedia Archive\DMAScheduler.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HPBootOp] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Boot Optimizer\HPBootOp.exe" /run
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPwuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [SDTray] "C:\Program Files\Spyware Doctor\SDTrayApp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Startup: OpenOffice.org 2.2.lnk = C:\Program Files\OpenOffice.org 2.2\program\quickstart.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Program Files\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: BlueSoleil.lnk = C:\Program Files\IVT Corporation\BlueSoleil\BlueSoleil.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: FirstClass® - {02011FE3-C22B-451d-9A25-BF4DBB38B8E7} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\fcplugin.dll
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Tilslutningshjælp - {E2D4D26B-0180-43a4-B05F-462D6D54C789} - C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Vendors\CN=Hewlett-Packard,L=Cupertino,S=Ca,C=US\IEButton\support.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Tilslutningshjælp - {E2D4D26B-0180-43a4-B05F-462D6D54C789} - C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Vendors\CN=Hewlett-Packard,L=Cupertino,S=Ca,C=US\IEButton\support.htm
O16 - DPF: {05CA9FB0-3E3E-4B36-BF41-0E3A5CAA8CD8} (Office Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=58813
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.portalbank.dk/package/sdc/external/activex/ActiveXSikkerhedssoftware-prod-1.10.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase8300.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1156682043000
O16 - DPF: {9C196458-4145-46AF-8A77-1506878DFECA} (FirstClass® Control) - ftp://ftp.sektornet.dk/sektornet/skolekom/fcplugin.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O18 - Protocol: fcp - {B3133379-8789-4D3C-9593-C205D7297501} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\fcplugin.dll
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Program Files\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Spyware Doctor Auxiliary Service (sdAuxService) - PC Tools - C:\Program Files\Spyware Doctor\svcntaux.exe
O23 - Service: Spyware Doctor Service (sdCoreService) - PC Tools - C:\Program Files\Spyware Doctor\swdsvc.exe
O23 - Service: SecuROM User Access Service (V7) (UserAccess7) - Sony DADC Austria AG. - C:\WINDOWS\system32\UAService7.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
09. juli 2007 - 23:31 #1
Der er ikke noget at se i loggen. Giv den evt. en tur med Dr.Web og SuperAntispyware:

-- Hent "SuperAntiSpyware free" herfra:
http://www.spywarefri.dk/downloads1.htm
Installer, og opdater scannereren.

-- Hent Dr. Web, og gem det på skrivebordet:
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe

-- Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

-- Dobbeltklik på drweb-cureit.exe, den vil køre en expressscan, det siger du ja til. Lad den slette hvad den finder (say Yes to all). Undervejs i scanningen vil der dukke en grøn popup som tilbyder dig at købe Dr.Web, hvor du får mulighederne "Buy" eller "50% discount". Her skal du bare lukke popuppen, ved at klikke på krydset øverst til højre.

Når den skriver "Select object for Scanning" nederst til venstre, skal du klikke på Options->Change settings.
Skift til fanebladet Scan, fjern fluebenet ved Heuristic analysis.
Skift til fanebladet - File Types, prik i - All Files
Skift til fanebladet Actions, her skal alle punkter under Malware sættes til Move.
Fjern flueben ved "Prompt on action"
Ved "Move path", skriver du i tekstboksen "c:\" Så der kommer til at stå "c:\infected".
Skift til fanbladet Log File. Der fjerner du flueben ved: "Scanned objects" og "Archivers name".
Tryk på Anvend

Klik så på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.
Tryk så på den grønne pil nederst til højre, så scanner den.
Lad den slette/move hvad den finder (Say yes to all)

Når scanningen er færdig, gå op i file – Tryk på- Save Report list.

Så ligger der en en fil der her hedder "drweb.csv" på skrivebordet. Luk Programmet

-- Start herefter SuperAntispyware, klik "Scan your computer", sæt flueben i dine drev, ovre til venstre i vinduet. Ovre til højre i vinduet, sætter du prik i "Perform Complete Scan". Klik "næste", nu scanner den. Når den er færdig, så markerer du det den finder, og lader scannereren fjerne det.

-- Genstart til normal tilstand (scannereren tilbyder måske at gøre det).
Åbn scannereren igen, og klik "preferences"-> "stastics/logs". Marker loggen, og klik "View log". Kopier loggen her ind i tråden, sammen med indholdet af drweb.csv.
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
13. juli 2007 - 00:23 #2
SUPERAntiSpyware Scan Log
http://www.superantispyware.com

Generated 07/12/2007 at 11:41 PM

Application Version : 3.9.1008

Core Rules Database Version : 3268
Trace Rules Database Version: 1279

Scan type      : Complete Scan
Total Scan Time : 01:15:52

Memory items scanned      : 223
Memory threats detected  : 0
Registry items scanned    : 7261
Registry threats detected : 0
File items scanned        : 52422
File threats detected    : 1

Adware.Tracking Cookie
    C:\Documents and Settings\HP_Administrator\Cookies\hp_administrator@track.adform[2].txt

KillWind.exe    C:\hp\bin    Tool.ProcessKill    Moved.
Process.exe    C:\SmitfraudFix    Tool.Prockill    Moved.
restart.exe    C:\SmitfraudFix    Tool.ShutDown.11    Moved.
A0053434.exe    C:\System Volume Information\_restore{106CF321-99A3-4E3A-9103-1BD027606A99}\RP121    Trojan.Spambot    Deleted.
A0053435.exe    C:\System Volume Information\_restore{106CF321-99A3-4E3A-9103-1BD027606A99}\RP121    Trojan.Spambot    Deleted.
A0054302.exe    C:\System Volume Information\_restore{106CF321-99A3-4E3A-9103-1BD027606A99}\RP124    Trojan.Spambot    Deleted.
A0055984.exe    C:\System Volume Information\_restore{106CF321-99A3-4E3A-9103-1BD027606A99}\RP129    Tool.ProcessKill    Moved.
A0055985.exe    C:\System Volume Information\_restore{106CF321-99A3-4E3A-9103-1BD027606A99}\RP129    Tool.Prockill    Moved.
A0055986.exe    C:\System Volume Information\_restore{106CF321-99A3-4E3A-9103-1BD027606A99}\RP129    Tool.ShutDown.11    Moved.
Process.exe    C:\WINDOWS\system32    Tool.Prockill    Moved.
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. juli 2007 - 08:16 #3
Der var heller ikke noget at komme efter. Derfor er computerens langsomhed nok snarere begrundet i fejl i systemet. Der er forskellige muligheder, som du kan prøve:

-- Prøv at downloade og installere Ccleaner herfra:
http://www.ccleaner.com/

Kør en rensnings-procedure med programmet -- både under "Renser" og "Problemer" menuerne i programmet. Lad den fjerne alt hvad den finder. Genstart, og se om det har hjulpet.

-- Prøv at klikke på Kontrolpanel -> Tilføj/Fjern programmer -> Tilføj/Fjern Windows komponenter. Fjern fluebenet ved indekseringstjeneste og klik næste. Ved genstart bør indekseringstjensten være lukket, og dette kan give en bedre hastighed på computeren.

-- Prøv at defragmentere din HD: Dobbeltklik på Denne Computer, højreklik på din HD, vælg Egenskaber-Funktioner-Defragmenter nu, og kør en defragmentering. Det kan godt tage lang tid. Genstart, og se om det har hjulpet.

-- Prøv et sfc-scan: Klik på Start=>Kør skriv: SFC /scannow  (husk mellemrum mellem SFC og /scannow)
Din windows skive skal sidde i drevet. Den tjekker og reparer dine systemfiler.

-- Prøv en repair: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Efter en repair er det vigtigt at gå ind og få opdateret windows-styresystemet (da styresystemet føres tilbage til det niveau som findes på din installations-skive):
http://windowsupdate.microsoft.com/

Genstart, og se om det har hjulpet.

-- Klik på start-kør, skriv devmgmt.msc og klik på OK.

Så åbner enhedshåndteringen. Klik på +-tegnet ud for "IDE ATA/ATAPI-controllere", og højreklik på "Primær IDE-kanal", og vælg Egenskaber. Klik på fanebladet "Avancerede indstillinger". Hvis der står "Kun PIO" ved overførsels-tilstanden, ved nogle af enhederne, kan det være årsagen til en langsom computer. Du kan prøve at ændre dette på 2 måder:

a. Prøv først at lave om på dette ved at skifte til "DMA, hvis den er tilgængelig", klik på OK, og genstart computeren. Hjalp det?

b. Hvis nej, så prøv igen at gå ind i enhedshåndteringen, Klik på +-tegnet ud for "IDE ATA/ATAPI-controllere", og højreklik på "Primær IDE-kanal", og vælg Egenskaber. Klik på fanebladet "Driver", og klik på fjern. Når processen er færdig skal du genstarte computeren, hvorved styresystemet nyinstallerer din HD, og giver den standard-indstillingerne.

-- Endelig er der også nogle forslag på dette link, som du kan afprøve:
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/langsom-op-og-nedlukning-xp.htm
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
13. juli 2007 - 20:26 #4
Jeg har nu prøvet alle mulighederne, og computeren kører fint igen.
Præcis hvad der hjalp, ved jeg ikke. Jeg kan dog ikke helt frigøre mig fra tanken om, at da jeg fjernede Spyware Doctor, begyndte computeren igen at opføre sig normalt.
Jeg vil gerne sige tak for hjælpen - og de mange gode råd, der jo også kan bruges igen, hvis der kommer samme eller et tilsvarende problem.
Jeg har en anden computer, der er begyndt at genstarte uprovokeret. Jeg opretter snart et nyt spørgsmål i den anledning - i håb om hjælp.
Avatar billede ejvindh Ekspert
14. juli 2007 - 11:06 #5
Du er velkommen. Jeg går nok snart på ferie, men der er jo nok andre, der kigger forbi i det næste spørgsmål :-)