Avatar billede zenze Nybegynder
10. juli 2007 - 22:25 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Overblænding som i gamle dage med to dia-projektorer.

Er der noget software der understøtter fade out og fade in på samme måde som man kunne gøre det med enten en eller to dia-projektorer. Jeg er ikke interesseret i sort som mellemstation, - diagonal eller lineær overgang.
- Det ene billede skal forsvinde gradvist samtidig med at det næste toner frem.
Jeg har læst mig til at noget flash kan gøre det, men har f.eks. Adobe Premiere eller et andet videoredigerings-program samme muligheder.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
10. juli 2007 - 23:52 #1
Taler vi om video eller billeder?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. juli 2007 - 02:59 #2
Hvis det er video, kan Windows Movie Maker klare det, men programmet har understøttelse af meget få videoformater.
Avatar billede zenze Nybegynder
11. juli 2007 - 13:07 #3
Det er dias man viser på en dia-projektor:-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. juli 2007 - 13:18 #4
Så er jeg ikke med. Hvorfor snakker vi så om computersoftware?
Avatar billede zenze Nybegynder
11. juli 2007 - 13:39 #5
Fordi det er digitale billeder - og jeg gider ikke have alle de fjollede overgange, som ligger i PowerPoint og andre præsentations-programmer.
Den "gamle" glidende overgang mellem dias var meget mere elegant efter min mening.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. juli 2007 - 13:49 #6
Der findes masser af diasshow programmer der kan lave forskellige overgange, eller blot den overgang du ønsker.

Alternativt kunne du lave en video med de(n) overgang(e) du ønsker.
Avatar billede zenze Nybegynder
11. juli 2007 - 13:54 #7
Derfor spurgte jeg bl.a. til Adobe Premiere, men jeg har den kun i ver. 6. Kan man lave det der?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. juli 2007 - 13:58 #8
Ja, og Windows Movie Maker kan. Gratis, præinstalleret i XP:

http://www.racingcar.dk/Video/Ikke-navngivet_0001.wmv
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. juli 2007 - 14:02 #9
Alternativt kan jeg på det kraftigste anbefale Ulead CD & DVD PictureShow (39$): http://www.ulead.com/download/download.htm (demo)

Programmet laver en DVD med flydende overgange, panorer, zoomer, o.s.v. Det giver et meget levende diasshow, uden en masse gejl. Den perfekte måde at fremvise billeder på DVD'en.
Avatar billede zenze Nybegynder
11. juli 2007 - 14:08 #10
Det ligger vel i Ulead Movie Factory, som jeg har allerede, eller hva'? - Nå, det gjorde det ikke. De forstår da at få vredet pengene ud af os.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. juli 2007 - 15:39 #11
Prøv demoen på linket.
Avatar billede zenze Nybegynder
13. juli 2007 - 18:13 #12
Der kommer lige til at gå lidt tid med at male stuen, så jeg vender tilbage, når jeg har prøvet det ene og det andet.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
13. juli 2007 - 18:40 #13
Ok.
Avatar billede zenze Nybegynder
27. juli 2007 - 20:03 #14
Hej akyhne. Jeg har fundet frem til PowerShow Gold og - Producer, som er blevet anbefalet i et forum. Det skulle give mig mulighed for at vise mine slides i en højere opløsning end det er tilfældet med videoredigerings software, så det prøver jeg lige i en 15-dages trial.
Kom bare med et svar, så du kan høste lidt point for din deltagelse.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
27. juli 2007 - 21:00 #15
Jeg kender ikke programmet.
Avatar billede zenze Nybegynder
27. juli 2007 - 22:17 #16
Tak for din indsats.