Avatar billede l-lindberg Nybegynder
17. juli 2007 - 18:28 Der er 7 kommentarer

Indkøb til netbutik

Hej!
jeg tumler med en ide til en netbutik men jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal købe mine vare, køber jeg feks. lego klodser direkte af lego? eller bøger af forlaget der udgiver dem, eller??
har kigget lidt på de sider der så vil være konkurrenter og der er vel ingen ide i at købe af dem med lidt rabat?, de må vel købe deres vare et sted længere oppe i systemet.. :-D HJÆLP!
har du råd vejledning eller andet modtages det med kyshånd!

Med venlig hilsen
Lasse Lindberg
Avatar billede thegenuine Praktikant
17. juli 2007 - 18:41 #1
http://shop.lego.com/Default.aspx

Ja, du kan købe ved LEGO på ovenstående link, men hvorfor skulle man handle ved dig, hvis man kan handle ved LEGO? ;o)
Held og lykke!
Avatar billede l-lindberg Nybegynder
17. juli 2007 - 18:45 #2
hvorfor handle ved BR legetøj hvis man kan købe på nettet?, jeg vil selvfølgelig ikke købe som alm. forbruger men købe størrere partier som moms registret..
Avatar billede ravnemor Juniormester
17. juli 2007 - 19:06 #3
Noget siger mig at man kontakter producenten og beder om at blive forhandler. Derefter køber man et kæmpe parti varer til feks 10 20 eller 50.000 kr ad gangen. Når man er ved at have udsolgt, bestiller man mere hjem.

Men hvad det kræver at blive forhandler, det aner jeg ikke.

Se feks her:
http://www.nails-company.dk/index.php?side=333

http://www.google.dk/search?hl=da&q=bliv+forhandler&meta=
Avatar billede l-lindberg Nybegynder
19. juli 2007 - 15:37 #4
andre der ved noget?
Avatar billede triple-x Nybegynder
20. juli 2007 - 15:06 #5
Der er ikke noget enkelt svar på dette spørgsmål, og det er noget du selv må ud og bruge kræfter på. Der findes mange metoder at afregne med leverandører på. Nogle kræver at du aftager for 50-100.00 af gangen, andre vil gerne fungrer som dropshipping leverandør, hvor du som netbutiksejer sender ordren direkte videre til leverandøren som derfra videre står for at sende varen til kunden. Hvilket gør du ikke får noget stort og omkostningsfuldt lager.
Andre leverandører giver forskellige rabatter/priser alt efter hvor meget du aftager, men giver dig lov til at aftage meget små partier.

Hvis du helst ikke vil importere fra udlandet så skal du gå igennem danske grosisster som jo også skal have en bid af kagen.

Vælger du derimod at importere fra andre lande, er der en masse regler du skal overholde, og samtidig import registreres.

Så bottom line, det er ikke bare et spørgsmål man kan besvare på et forum som eksperten.dk men et spørgsmål du må igang med at undersøge, få dig et intro møde med skat omkring import af ting, kontakt et par leverandører, lav nogle budgetter over hvor meget du kan klare at aftage af gangen.
Avatar billede l-lindberg Nybegynder
20. juli 2007 - 22:16 #6
Ja jeg havde godt nok på fornemmelsen at der ikke var et klart svar, har selvfølgelig ringet rundt til forskellige firmaer men det er som du siger forskellige krav de stiller, trode på forhånd faktisk det var mig der kunne stille krav når nu jeg aftager en masse af deres produkter..
men tak for hjælpen, vil du ligge et svar..
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. juli 2007 - 21:09 #7
Det var så lidt, du kan få en masse hjælp på www.amino.dk hvor der dagligt diskuteres den her slags.