Avatar billede detra Nybegynder
18. juli 2007 - 02:57 Der er 8 kommentarer

Nyt grafikkort og varme problemer.

Jeg har for nyeligt købt en ny dual core computer ... Og så ville jeg købe et nyt grafikkort for jeg var træt af onboard chip ... Men når jeg sætter kortet i og kommer ind i windows har den svært ved at opdaterer frames og kort tid efter slukker den ... Jeg har en fornemmelse af at det er køler profilen på den seconderer cpu som smider varmen direkte ind på grafikkortet ... Nogen der har en løsning ? Jeg har prøvet at tilføje en køler ovenpå ... det hjælper ikke ... og ved siden af er der ikke plads til.
Jeg ku virkelig godt bruge et godt råd.

På forhånd tak ...
Avatar billede huset Praktikant
18. juli 2007 - 08:04 #1
seconderer cpu ??

Har du en maskine med dual core processor eller en maskine med 2 seperate processorer?
Du har selvfølgelig installeret en driver til det nye grafikkort ?
Har du installeret nyeste directX ?
Har du alle andre nødvendige updates fra MS ?
Avatar billede kdige Nybegynder
18. juli 2007 - 09:16 #2
har du slået onboard gfx fra i BIOS
Avatar billede detra Nybegynder
18. juli 2007 - 21:04 #3
Altså seconder menes dermed den lille chip på motherboardet der opfører sig som en cpu ...
Drivers, Ja.
DirectX, Ja.
MS updates, Ja.
Onboard gfx, Ikke slået fra. Kan det forstyrrer ?
Avatar billede kdige Nybegynder
19. juli 2007 - 12:01 #4
der er i de fleste BIOS et valg om primary display skal være on board vga eller agp/pci-express, eller en mulighed for at slå onboard fra. Det skal slåes fra / pci-e skal være primær, før det bliver brugt.
Avatar billede detra Nybegynder
20. juli 2007 - 21:17 #5
Well ... Jeg prøvede både at slå onboard fra og sætte pci-e til primary. Det nyttede ikke noget. Den kommer kun lige akurat ind i windows og så lukker den ned.
Avatar billede detra Nybegynder
20. juli 2007 - 21:37 #6
Nå ja ... Det skal lige nævnes ... Det er et geforce 7300GS på vista.
Avatar billede detra Nybegynder
24. juli 2007 - 02:31 #7
Nu har jeg reinstalleret windows til windows xp ... Og det virkede fint ... indtil jeg installerede drivers ... Så slukkede computeren ... Så gik jeg ind i fejlsikret tilstand  .. Ingen problemer ... så slettede jeg driverne og nu virker min computer igen ...
Avatar billede kdige Nybegynder
24. juli 2007 - 08:34 #8
så skal du have byttet det kort. Tyder på det fejler når det skal til at bruge nogen af sine features.