Avatar billede a_o Nybegynder
18. juli 2007 - 10:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ændre grubloader

Jeg har ubuntu 7.04

Jeg har efter opdatering fået to kerner at boote på.
2.6.20-15 og 2.6.20-16
Hvor kan dette ændres, så jeg kun har den nyeste?

Kan jeg lave en bootscreen ala suse(med KDE)? Eller er det fordi der er forskel på KDE og Gnome, at bootscreenen ser mere fiks ud?
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2007 - 18:32 #1
Rediger /boot/grub/menu.lst  http://www.helgec.dk/grub.html
Avatar billede a_o Nybegynder
19. juli 2007 - 08:45 #2
Skal linierne bare slettes eller kommer jeg så galt afsted.
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2007 - 09:46 #3
Prøv at paste din nuværende /boot/grub/menu.lst så redigerer jeg den
Avatar billede a_o Nybegynder
19. juli 2007 - 10:20 #4
Jeg fandt en startupmanager på ubuntuforum. Jeg fik et punkt i system/administration
Den gør det hele grafisk. menu.lst er ændret, men den har lagt en kopi af den gamle
Men tak for tilbudet, jeg skal nok slide på dig en anden gang i stedet.

http://www.debianadmin.com/configure-grub-and-usplash-settings-using-simple-gui-interface-in-ubuntu.html
Avatar billede a_o Nybegynder
26. juli 2007 - 08:29 #5
lukker