Avatar billede coinz Nybegynder
18. juli 2007 - 23:03 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

streger ned af skærmbilledet

Hejsa

Jeg har et mindre visuelt problem med min skærm. Der løber streger ned af skærmbilledet og jeg kan simpelthen ikke lure problemet. Jeg har prøvet at opdatere grafikkortsdriveren, men uden resultat. skærmen er en samsung SyncMaster 215tw. Ved ikke om det er noget der skyldes varmepåvirkning da solen af og til godt kan stå ind på skærmen, men det tvivler jeg nu på da det ikke er over hele skærmen. Håber i kan gi en hjælpende hånd.

-coinz
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2007 - 23:23 #1
Du har vel ikke fået noget nyt elektronik der står nær skærmen og kan forstyre ?
Avatar billede coinz Nybegynder
18. juli 2007 - 23:31 #2
Jeg har et par højtalere og et joystick, men har umådelig svært ved at se hvordan de skulle gøre det. Gjorde de nemlig ikke for 2 uger siden...
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2007 - 08:32 #3
Ved ikke rigtig hvad jeg skal foreslå, andet end at prøve at sætte den til en anden computer
Avatar billede tiger_dk Mester
19. juli 2007 - 11:14 #4
har du så prøvet at sætte skærmen til en anden pc ?
Avatar billede coinz Nybegynder
19. juli 2007 - 11:17 #5
Jeg bemærkede noget da jeg startede op idag. Oppe i øverste venstre hjørne er der en stor hvid plamage, desværre kan jeg ikke rigtig beskrive den udover at den var meget lysere end resten af skærmen. og at der osse her var streger. Kunne ikke helt beslutte mig for hvad det ligner og jeg finder det meget mystisk at man kun ser den under systemets opstart. Stregerne er der stadig og jeg har både tjekket stik og flyttet højtalere lidt. Intet synes at virke.
Avatar billede coinz Nybegynder
19. juli 2007 - 11:24 #6
Nej har jeg ikke prøvet for har ingen anden pc, desværre...
Avatar billede tiger_dk Mester
19. juli 2007 - 11:29 #7
noget kunne tyde på pixel fejl, eller hvad er var værrer, er der stadig garenti på den ?
Avatar billede coinz Nybegynder
19. juli 2007 - 11:38 #8
selvfølgelig... den er max et halvt år gammel...
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2007 - 12:01 #9
Så tag den under 'armen' og gå ned til forhandleren, han har sikkert en anden computer du kan få prøvet den på.
Avatar billede tiger_dk Mester
19. juli 2007 - 12:45 #10
jeg kan heller ikke lige se en anden udvej, få den tjekket dernede, du må bare have være uheldig ! Samsung er ellers noget af det bedste af det bedste inde for fladskærm til pc ! Har selv en Samsung skærm, er virkelig tilfreds med den !
Avatar billede off-line Nybegynder
19. juli 2007 - 16:22 #11
Måske skulle du lige prøve skærmen på en anden PC, for det kunne jo være grafikkortet
som fejlede. Eller hvis du har mulighed for det, prøve med et andet grafikkort.
Avatar billede tiger_dk Mester
19. juli 2007 - 16:23 #12
det kunne jo også være det !
Avatar billede coinz Nybegynder
19. juli 2007 - 16:32 #13
Grafikkortet har jeg overvejet, men kan ikke rigtig lure hvad der skulle være sket med det. Jeg lader spørgsmålet være åbent i tilfælde af der kommer en der har prøvet det før og ved lige hvad der skal til. Ellers må jeg sende den ind og få byttet til en ny...
Avatar billede tiger_dk Mester
19. juli 2007 - 16:35 #14
hvorfor vente med at få det lavet, når der stadig er garenti på det ?
Avatar billede off-line Nybegynder
19. juli 2007 - 16:38 #15
Er du sikker på, at du slipper uden betaling, hvis det viser sig, at skærmen ikke
fejler noget? Det er jo ikke urimeligt, at foretningen ikke vil arbejde gratis.
Du må hellere spørge først.
Avatar billede coinz Nybegynder
19. juli 2007 - 17:14 #16
selvfølgelig bliver jeg nødt til lige at køre tests på den selv, men ellers må de sgu lave skidtet... og sålænge den ikke er ældre så burde det være ganske uproblematisk
Avatar billede off-line Nybegynder
19. juli 2007 - 17:23 #17
Forstå mig ret! Hvis skærmen er i uorden, ja så må det være uproblematisk, at få
den byttet. Men hvis skærmen ikke fejler noget, er forretningen ikke forpligtiget
ti, at foretage en undersøgelse gratis, og kan derfor kræve betaling. Dermed ikke
sagt, at det vil de så gøre, det kan jo være de er flinke. men hvis de ikke er,
Ja så får du jo en regning. Det er derfor jeg foreslog som jeg gjore, og som du
åbenbart også har tænkt dig.
Avatar billede aramis19 Nybegynder
22. juli 2007 - 20:51 #18
Jeg havde engang noget ligende problem med min stationer pc, der var grønne striber på skærmen. Fik så nyt grafikkort i på garantien og det har ikke været der sidden...
Grafikkortet kan altså ligepludselig smutte sig en tur, ikke sikkert det er det der er noget ivejen med, men intet er sikkert.
Avatar billede coinz Nybegynder
26. juli 2007 - 13:24 #19
OKay, jeg ved at problemet ikke er software baseret nu. Prøvede at sende et screendump af det til en kammerat, men han kunne ikke se noget. Desuden har jeg opdaget at der kommer lys ind fra de øverste hjørner når jeg slukker den. Umiddelbart vil jeg prøve at tilslutte min gamle skærm og se om det gør en forskel. Hvis den heller ikke fungerer må det jo være grafikkortet. Har jeg ret? ellers skal i være velkomne til at rette på mig:)
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2007 - 13:47 #20
Jeg ville nu "besøge  en ven" med skærmen under armen og se om problemet også stadig er der, er det det vil jeg tro det er skærmkortet der giver problemet
Avatar billede coinz Nybegynder
26. juli 2007 - 13:57 #21
Burde det ikke gøre tricket at se hvad der sker når jeg slutter en anden skærm til? Jeg mener, det burde da kunne gi mig et fingerpeg om hvad der er galt. Hvis den gamle skærm virker kan det jo ikke være grafikkortet?
Avatar billede coinz Nybegynder
26. juli 2007 - 14:09 #22
Nu har jeg så prøvet med min gamle skærm og voila... problem solved. Den virker fint. Ergo må det jo næsten være skærmen der er problemet eller hvad?

Vil dem der har været behjælpelige ikke lige smide et svar så vi kan få det ud af verden:)
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2007 - 15:46 #23
Mit svar, hvis jeg jalp med noget ?
Avatar billede coinz Nybegynder
26. juli 2007 - 18:22 #24
hermed lukker jeg og siger mange tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2007 - 20:03 #25
Tak for point