Avatar billede raffar Juniormester
20. juli 2007 - 02:09 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket grafikkort til HP XW4400

Jeg har køb en HP XW4400, men det viser sig at den default intet grafikkort har! Vidste jeg ikke og vores leverandør gjorde ikke opmærksomt på det.

Hvilke grafikkort kan anvendes og anbefales til denne maskine?

Håber nogen kan hjælpe.

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede darrich Novice
20. juli 2007 - 08:49 #1
Producenten har her angivet, hvad de putter i på anmodning denne model på anmodning
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/sm/WF06a/12454-12454-296719-307907-296721-3211220.html
Hvis det blot er kontor brug (office, mail), så er det helt fint.
Du kan eventuelt efter bestille et kort til den.
I princippet kan du putte hvad som helst i, men ud fra ovenstående liste, så tror jeg ikke du skal gå op i modeller større end Nvidia 6600.
Avatar billede raffar Juniormester
20. juli 2007 - 12:11 #3
Tak for svar. Da jeg ikke har så meget forstand på Grafikort og skal spørge om der er flere producenter af de anbefalede grafikkort eller er det kun HP.

Og hvad betyder "PCI Express"

Professionel 2D:
NVIDIA Quadro NVS 285 (128 MB med NVIDIA TurboCache-teknologi, to skærme, understøtter op til 2 kort),
NVIDIA Quadro NVS 440 (256 MB fire skærme, op til 2 kort);

Basis 3D:
ATI FireGL V3300 (128 MB), NVIDIA Quadro FX 560 (128 MB);

Mid-range 3D:
NVIDIA Quadro FX 1500 (256 MB, op til 2 kort),
ATI FireGL V7200 (256 MB);

High-end 3D:
NVIDIA Quadro FX 3500 (256 MB);
NVIDIA Quadro FX 4500 (512 MB).

Alle kort er PCI Express og skal anskaffes separat.

Har sat points lid op.
Avatar billede darrich Novice
20. juli 2007 - 12:57 #4
Der findes en række forskellige stiktyper, som anvendes til indstikningskort i pc, så som lydkort, grafikkort, netkort m.m. Et sådan stik eller plads i bundkortet kaldes også populært for en slot.

PCI express er en af de hurtigste standarder for slots ny om dage.

Hvis det er til privat brug, og spil m.m., så er de angivne Quadro kort temmelig dyre. Et godt sted at kigge priser på stumper er på http://www.edbpriser.dk/forsiden.asp

Hvis din pc er med Windows Vista, så skal du dog være opmærksom på, der ikke findes drivere til alle typer kort til Vista, så det skal du checke inden et køb.
Avatar billede raffar Juniormester
20. juli 2007 - 13:19 #5
Tak for foloow up..

Maskinen er til privat brug og jeg skal bare have et kort med min 256mb.

Hvad kunne jeg f.eks bruge fra denne side http://www.computercity.dk/index.aspx?sectionId=3203  (Jeg bor tæt ved dem så det ville være super om jeg kunne handle det her)
Håber du kan hjælpe
Avatar billede darrich Novice
21. juli 2007 - 00:05 #6
Jeg har gravet lidt mere i det.
De kort HP har angivet er PCI Express x 16, hvilket der er en slot til i bundkortet.
Synes det enten kun er til office brug eller til high-end cad design eller lignende.
(nVidia Quadro FX4600 768 MB PCIe koster ca. 12000 KR)

Jeg vil anbefale dig XFX 8600GTS 256 mb PCI Express kortet i Computercity.
Det er PCI Express x1, og er et hurtigt og fint kort til spil.
Avatar billede raffar Juniormester
30. august 2007 - 23:10 #7
Tak for hjælpen og undslyld den lange svartid.
Jeg valgte XFX 8600GTS og det spinder fint.