Avatar billede norbert_ Nybegynder
20. juli 2007 - 11:04 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

firewire-kort til windows vista

Hej venner. Jeg har netop købt en ny PC og opdager til min rædsel, at der ingen firewire-indgang er på PC-en, et must, da jeg overfører mine videoer over dette stik. Jeg ved, man kan købe firewire-kort til en billig penge, men mit spørgsmål er, om man skal have et specielt kort til Vista, eller er det lige meget hvilket kort man køber? Det skulle jo gerne fungere i Vista, men kan jeg være sikker på det?
Har du et forslag til, hvilket kort, jeg skal have?
Avatar billede frewald Nybegynder
20. juli 2007 - 11:47 #1
Avatar billede norbert_ Nybegynder
20. juli 2007 - 22:04 #2
Kan jeg være sikker på at den kan køre i Vista? Jeg købte et kort i sin tid til vindovs millennium og gav over 3000 kr. inkl Premiere (redigeringsprogram). Da jeg et år efter fik XP kunne jeg ikke bruge kortet mere, så derfor er jeg lidt på tæerne denne gang.
Avatar billede japping Nybegynder
21. juli 2007 - 10:55 #3
Hvis du klikker på linket og derefter klikker på fanebladet "system requirements" står der, at kortet virker under Windows Vista.

Hvis du kommer ud for at dette ikke er tilfældet kan du jo få pengene tilbage da det ikke lever op til specifikationerne.
Tag for en sikkerhedsskyld et kopi af hjemmesiden som dokumentation inden købet.

Mht. dit gamle kort - prøvede du at lede efter opdateringer til software til win2000 ?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
21. juli 2007 - 12:42 #4
Tja, det gør der sgu også, så det sidste spørgsmål var unødvendigt :-)
Med hensyn til det gamle kort: Der var på det tidspunkt to forskellige kort og forretningen havde givet mig et kort, som åbenbart kun virkede frem til XP. XP kom senere, og på deres hjemmeside læste jeg, at der IKKE kom drivere til XP, så derfor kan jeg ikke bruge det idag. Men nu er det fortid og kortet eksisterer ikke mere.
Freewald, vil du lægge et svar, så jeg kan lave en fair fordeling?
Avatar billede frewald Nybegynder
21. juli 2007 - 17:00 #5
Hermed mit svar - held og lykke med projektet.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
21. juli 2007 - 17:10 #6
Jeg valgte denne - og krydser fingre for, at det virker.
http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/CONTFIRE03.html?id=uAWPUEEB
Tak for hjælpen :)