Avatar billede theseus Nybegynder
21. juli 2007 - 12:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

BSoD ved opstart, efter et boot i fejlsikret tilstand, virker det

Hej Folkens.
Efter en uges brug, så begynder min XP altid lave BSoD hver gang jeg skal opstarte min computer.
Jeg må tilstå jeg ikke ved hvad står i den "blå screen", da min computer altid genstarter et ½ sekund efter den viser denne skærm. Hvis jeg prøver at genstarte "normal" Windows laver den samme BSoD, så jeg bliver nødt til at genstarte i Fejlsikret tilstand, og genstarte computeren derfra, og så starte computeren normalt, hvilket altid sker uden problemer.

Når jeg kommer ind i Windows bliver jeg henvist til denne side, når jeg indsender fejlrapport:
http://wer.microsoft.com/Responses/Response.aspx/1445/en/5.1.2600.2.00010100.2.0?SGD=682930e1-9af6-4b89-9465-0c3e4e4c1982

Hvad har jeg prøvet:
Reinstalleret XP - mange gange snart. (denne fejl dukker altid op efter en uges brug)
opdateret BIOS til nyeste version.
Repareret XP. (fra CD)
Opdateret XP fuldt med alle updates.
Brugt nyeste drivers til alt hardware.
Prøvet Vista i 2 måneder (Virkede perfekt, fejlen kom ikke, ydelsen på min PC blev bare en smule forringet, og jeg begyndte at savne XP)

Som det kan virke på min "fejlrapport", som om det enten er BIOS eller mine RAM den er gal med.

Jeg ved godt jeg bør sende min computer til reparation, men har virkeligt svært ved at undvære den i længere tid. Derfor vil jeg gerne lige sende et sidste nødråb ud her.

Min computer (Laptop: Zepto Znote 6214W):
1.6Ghz Core 2 Duo
2Gb RAM
Geforce Go 7600 (512mb ram)
Avatar billede peet-49 Novice
21. juli 2007 - 12:21 #1
Kør en chkdsk /f på drev C
Avatar billede theseus Nybegynder
21. juli 2007 - 12:22 #2
Via Kør --> CMD ?
Avatar billede peet-49 Novice
21. juli 2007 - 12:26 #3
Højreklik på drec c-egenskaber-funktioner-undersøg denne disk-marker begge firkanter i næste rude, tryk ok i næste rude og luk og genstart.
Avatar billede theseus Nybegynder
21. juli 2007 - 12:31 #4
Yep så har jeg prøvet det, har ingen idé om det har hjulpet. Genstart forløb OK.

Er ikke så vandt til Chkdsk... så burde det hjælpe?
Avatar billede peet-49 Novice
21. juli 2007 - 12:38 #5
Det retter filsystem for fejl. Men hvordan er du kommet igennem det så hutigt, det kan ikke lade sig gøre, du skal huske, at lave tastaturet være urørt, når den booter. Prøv igen.
Avatar billede theseus Nybegynder
21. juli 2007 - 13:00 #6
Jeg kom igennem hurtigt måske fordi det næsten er en helt ny installertion.
Sååå den gik vidst det hele igennem, alle 3 processer...

Men jeg vil gerne give dig point, for har prøvet at tæske mit system igen for at prøve at fremprovokere fejlen igen. Men har endnu lykkedes at skaffe den BSoD.

Tak for hjælpen. Jeg vender tilbage hvis den kommer igen. ;)
Avatar billede peet-49 Novice
21. juli 2007 - 13:04 #7
Selv tak og god weekend.