Avatar billede zentral Nybegynder
22. juli 2007 - 13:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ASPNETDB hos surftown

Hejsa

jeg leger meget med asp.net,
og vil gerne kunne benytte aspnetdb'en på mit hotel hos surftown.

ASPNETDB'en (login informations databasen) vil jo kun
uploades som en fil, og kan jo ikke laves gennem deres  sql system system.

der må være en måde at få det til at fungere på,
for det kan da ikke passe at den store del af asp.net ikk virker hos dem.
Avatar billede kalp Novice
22. juli 2007 - 14:07 #1
tænker du på, at oprette en SQLServer database?

der skal du benytte deres SQL server... dvs. du skal logge ind på i administrationen... finde din SQL server og oprette db'en
Avatar billede zentral Nybegynder
22. juli 2007 - 14:13 #2
det ved jeg godt, men har du fået visual studios aspnetdb til at virke igennem den ?? når du bruger standard "login" værktøjerne så blir der automatisk oprettet en bruger database på ens maskine, i fil format, hvordan vil du få den til at fungere ??
Avatar billede kalp Novice
22. juli 2007 - 14:19 #3
ahh okay.. så kan jeg godt se din problemstilling nu.
Jeg ved ikke hvordan det sættes op da jeg ikke har forsøgt det før selv.
og har heller ikke et webhotel længerer hos dem selv til at teste.

Det, som jeg kunne fornemme er, at de ikke vil have dine "egne" db filer der op.

Min minstanke til dette får jeg udelukkende fordi de begrænser pladsen på din SQL server... og denne begrænsning ville der selvfølgelig ikke være på din egen db fil.

men jeg ved det ikke... for teknisk set bliver man jo skuffet over webhotellet hvis ikke man kan benytte .NET fuldt ud.

så vi må se hvad en anden har og sige til dette:)
Avatar billede windcape Praktikant
22. juli 2007 - 14:48 #4
"men jeg ved det ikke... for teknisk set bliver man jo skuffet over webhotellet hvis ikke man kan benytte .NET fuldt ud."
- Shared hosting, sådan er det altid.

zentral:
- Hvorfor ikke bare benytte SQLServer alligevel, det er meget bedre end en fil database. Ellers kan du vel uploade din fil via. FTP ;-)

Men det er altså dumt at forvente administrator rettigheder på shared hosting, hvis dette ønskes skal der købes en dedikeret server, og de er ikke i den billige ende.
Avatar billede zentral Nybegynder
22. juli 2007 - 14:51 #5
ja for jeg kan ikke været den eneste som har dette problem, og jeg kan jo bar skifte hotel, men det er sku lidt svært at finde en windows server med tingene til rådighed, som ik koster en formue, og så kommer man os hurtig til at tænke på AJAX som de heller ik understøtter, man kan hurtig blive fortvivlet når man opdager krafterne i asp.net
Avatar billede zentral Nybegynder
22. juli 2007 - 14:54 #6
windcape::
man kan ikke bruge database filer, så det virker ik at uploade den. jamen kan man selv kreare en nøjagtig kopi af aspnetdb'en deroppe, ved godt hvordan det fungere når man laver en database igennem deres system, men har du set aspnetdb'en, der er jo virkelig meget data deri...
Avatar billede zentral Nybegynder
22. juli 2007 - 14:56 #7
ved godt at man burde ha sin egen server, men os som leget med asp.net ska vel os ha mulighed for at udvikle os, hehe og afprøve vores ting. ved godt der er megen forskel på access databaser og mssql men alt, det ville sku da været noget nemmere at ku kommunikere direkte til en fil. men uanset hvad, så ska man da ku få aspnetdb'en til at fungere på en måde, ikk ??
Avatar billede akempff Nybegynder
26. juli 2007 - 14:47 #8
Du kan godt connecte til din MSSQL server direkte via din SQL Management console.

Du skal sørge for at angive hvilken IP adresse der skal have adgang og til hvilken database. I dette tilfælde MSSQL.

Du kan sættte det ip inde i dit kontrol panel under "Andet"-> Ekstern DB-Adgang
Avatar billede akempff Nybegynder
26. juli 2007 - 14:49 #9
Der er også en mini udgave af management consolen du kan bruge i øvrigt under "Avancerede Indtillinger" -> (nyt vindue)MSSQL Server->DinDataBase->
"SQL Manager - Easy"
eller
"SQL Manager - Advanced "
Avatar billede zentral Nybegynder
29. juli 2007 - 20:12 #10
ved du overhovedet hva en aspnetdb er ??? det er jo en automatisk oprettet bruger database, i en fil, hvordan vil du på den ind i deres sql system ???
Avatar billede zentral Nybegynder
05. september 2013 - 22:21 #11
luk