Avatar billede simonth Nybegynder
24. juli 2007 - 10:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Virtuel/falsk spil enhed

Hej,

Er det muligt at lave en virtuel/falsk spilenhed i VB.Net til Windows?
Jeg tænker på et simpelt program, hvor man kan trykke på en knap i VB.Net programmet, der hedder f.eks. "Aktiver knap" og så tror Windows i spillet hvor man bruger spilenheden(f.eks. til hornet i et bilspil) at man trykker på den knap indtil man trykker på "Deaktiver knap"..

Det jeg har brug for, er hvordan(et link til en tutorial f.eks. eller noget kode) man laver en virtuel spilenhed i Windows, så den kommer under "Spilleenheder" i Kontrolpanelet.
Det skal være sådan så at man kan bruge enheden i alle spil, dvs. den skal fungere helt som en almindelig spilenhed, hvor man trykker på en knap(i dette tilfælde "Aktiver knap" i VB.Net programmet) og så bliver knappen tilknyttet en bestemt funktion(f.eks. hornet) i spillet.

Er det muligt?
Avatar billede verajan Nybegynder
24. juli 2007 - 14:21 #1
Jeg tror ikke, men jeg er ikke sikker på...
Avatar billede simonth Nybegynder
24. juli 2007 - 14:27 #2
Jeg har prøvet i nogen timer nu(ikke helt i træk men næsten) at finde noget på Google men der er ikke rigtig noget om det.. Men jeg ved jo selvfølgelig ikke om jeg søger efter det rigtige..
Avatar billede simonth Nybegynder
24. juli 2007 - 14:29 #3
verajan: Okay hmm, men hvordan laver så f.eks. Logitech drivere til Windows som tilføjer en spilenhed og som modtager data fra f.eks. rattet/pedalerne?

Det må da være muligt at lave en driver selv til det..
Avatar billede simonth Nybegynder
08. august 2007 - 21:43 #4
Lukker, fik ikke noget brugbart svar.