Avatar billede norbert_ Nybegynder
24. juli 2007 - 12:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

God skærm til PC med hdmi-indgang

Jeg skal ud og købe min første fladskærm til PC, men har dog nogle få krav. For det første skal billedet være stabilt, dvs. at selv om man står lidt ved siden af skærmen må billedet ikke ændre sig. For det andet ville det være rart med f.eks. en hdmi-indgang (plus pc-indgang, naturligvis), så jeg har mulighed for at tilslutte 2 pc'er eller evt. en DVD-afspiller, hvis min store skærm skulle svigte. Det må godt være en 16:9 skærm og 20-22", mere eller mindre.
Hvad valgmuligheder er der? Har du nogle links?
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. juli 2007 - 15:56 #1
Hvis du skal have HDMI indgang eller anden indgang hvor DVD kan tilsluttes direkte tror jeg du skal over i flad skærms TV som jo er noget dyrere. Du kan dog få fladskærme til computer med både VGA og DVI, ved ikke om det kan bruges?
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. juli 2007 - 16:00 #2
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=386604 har mange forskellige indgange

VGA / DVI / S-Video / Komponent Video / Komposit Video/Audio / 1 x Lyd
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. juli 2007 - 16:01 #3
sågår scart har den
Avatar billede norbert_ Nybegynder
24. juli 2007 - 23:23 #4
Jeg har siddet og kigget lidt omkring for at se, om DVI indegang kan bruges, og det burde den kunne. Man kan få adaptere til den her:
http://www.av-connection.dk/?PNo=06-083&ML1=1
Det gør mulighederne for at finde den rigtige skærm meget større. Spørgsmålet er så bare om den skærm, du har linket til opfylder de andre krav, jeg har. Det må ikke være en "bærbar"skærm, hvis du forstår hvad jeg mener. Jeg vil have en skærm, hvor jeg sikkert kan arbejde i f.eks. Photoshop, uden at billedet ser anderledes ud, når jeg så kører det ud.
Men jeg må nok ud i "marken" og kigge på skærmene i "virkeligheden" for at se, om billedet er, som jeg vil have det. Men hvilke mærke skal jeg gå efter, hvis vi forudsætter, at skærmen har - udover alm. pc-indgang - hdmi eller dvi? Hvilke skærme er kvalitetsmæssigt bedst?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
24. juli 2007 - 23:41 #5
En anden ting: Jeg får åbenbart ingen post fra Eksperten i øjeblikket. Grunden til at jeg så dit svar, var fordi jeg gik ind i spørgsmålet. Men det haster selvfølgelig heller ikke :-)
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. juli 2007 - 00:02 #6
LG laver nogle fine skærme med hele 3000:1 hvilket er god kontrast til mørke farver mm
20.1 tommer
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=377587
22 tommer
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=377589

Viewsonic er også kendt for at have gode farver på deres skærme og en skærm i højglans pianosort er jo ikke værst ;)
22 tommer
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=383275

Samsungs Syncmaster serie har altid været kendt for kvalitet
22 tommer
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=378318

24 tommer 1920*1200 **savle savle**
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=385951

Jeg personligt den taktik når det kommer til skærme, at bruge en dags tid på at tage rundt til så mange forretninger som muligt og se så mange skærme "live" som muligt. Finder jeg en der er den jeg vil have, går jeg hjem og finder den på nettet. Folks opfattelse af en god skærm kan være meget forskellig mht farvedybde, farveblødhed, brightness, synsvinkel mm så det er helt klart at foretrække, at se den selv inden man køber. Jeg bruger min com meget og dermed også min skærm og den skal gerne holde 2-3 år, så at bruge en dag eller 2 på at raide forretninger har jeg det fint med
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. juli 2007 - 00:03 #7
edit - jeg personligt bruger altid
Avatar billede norbert_ Nybegynder
25. juli 2007 - 09:24 #8
Tak for dine gode råd. Nu er jeg mere sikker på, hvad jeg skal kigge efter og hvad jeg vil have.
Du må godt lægge et svar. :-)
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. juli 2007 - 11:16 #9
:)