Avatar billede dundee Nybegynder
26. juli 2007 - 21:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Billeder på DVD

Hej eksperter.

Jeg har sammen med min kæreste fået taget nogen billeder i tyrkiet i 2005. Nu vil jeg gerne ha billederne ind på min computer men det kan jeg ikke på den dvd vi har fået lavet er i wmv format og det ved jeg ikke hvad er.

Der ligger en mappe på skiven som hedder image og der ligger kun 3 filer i HMT format som jeg SLET ikke ved hvad er ?

Er der nogen der kan hjælpe mig ???
Avatar billede egr_sli Nybegynder
26. juli 2007 - 21:58 #1
Wmv står for Windows Media Video, og er, som navnet hentyder til, et filformat for videor, hvilket lyder underligt i dette sammenhæng. Medmindre i har optaget nogle små video sekvenser med digital kameraet?

Jeg slog HMT op og fandt dette:
HighMAT is a way for media formats like JPG, MP3, WMA, WMV and MPEG-4 to be organized and published on a CD.

Det lyder relevant, kan du ìkke åbne hmt filerne ?

Hvordan har du brændt dvd'en og med hvilket program?
Avatar billede dundee Nybegynder
26. juli 2007 - 22:03 #2
Jeg kan ikke åbne filerne kun videofilen.

Jeg ved ikke hva for et program det er lavet i for jeg har ikke selv lavet det, det er den tyrkiske fotograf der har lavet det til os kan jeg ikke ligge dem på nettet så du kan se hva jeg mener ? jeg syntes det er lidt svært at forklare når jeg ikke aner en dyt om det :-)
Avatar billede fun22 Nybegynder
26. juli 2007 - 22:16 #3
Prøv lige at kigge her:
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/forpros/Consumerelectronics/highmat.aspx

Tror der står en del omkring det.. Der er også et link til hvordan man bruger det sammen med xp...

Måske det kan hjælpe jer?
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
26. juli 2007 - 23:38 #4
Ligger billederne som et slideshow der automatisk kører? Hvis det er tilfældet, så tror jeg at den tyrkiske fotograf har lagt billederne på dvd'en som en film og er det tilfællet, så er der desværre ikke så meget at gøre.
Avatar billede dundee Nybegynder
27. juli 2007 - 17:34 #5
De ligger som et slideshow med musik på. er der så intet at gøre ?? det er bare billeder der er tabt og ikke kan udskrives ??
Avatar billede majbom Novice
27. juli 2007 - 21:59 #6
hvis du bare skal have et af billederne som et billede, kunne du køre diasshowet og tage et screenshot, ved godt det ikke er særlig optimalt, men hvis der ikke er andre muligheder..