Avatar billede kdige Nybegynder
27. juli 2007 - 12:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Pc vil ikke modtage ip fra win2003 server efter strømafbrydelse

Jeg har med en win2003 server at gøre.
den er eneste domæne controller, kører DHCP og DNS for domænet
Dens DHCP server leaser fint en ip til maskinnavnet, men pc'en modtager den ikke og ender med at køre med win ip'en 169.254....
X antal andre pc'er på domænet er kommet på igen med samme opsætning.

problem pc'en mangler i ipconfig /all flg. linier i forhold til en fungerende pc.

      Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . :
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . :

Jeg er ikke på lokationen, og ved derfor ikke om der er et reelt fysisk problem, med netkort, switch, porte osv. men forstår ikke hvis det skulle være ysisk når DHCP serveren rent faktisk "får lyst" til at dele en ny IP ud til pc'en i listen over leased adresses.

alle gode bud modtages, forventer først at fejlfinde og løse problemet mandag, så bare fyld på listen, så ryger der point over disken så snart den rigtige løsning rammes mandag.
Avatar billede fedora Nybegynder
27. juli 2007 - 21:32 #1
Vær ikke bekymret, det er let fikset. Jeg har haft en ligende problem med min egen server engang. Du skal køre scandisk på systemdrevet, og jeg mener du skal sætte flueben i alle afkrydsnings felter. Det kommer til at tage tid, men det virkede for mig.

Held og lykke
Avatar billede kdige Nybegynder
29. juli 2007 - 15:30 #2
er det systemdrevet på arbejdspladserne der ikke kan komme på, eller på selve serveren, du mener?
Avatar billede kdige Nybegynder
14. september 2007 - 09:36 #3
jeg lukker den selv, det var et fysisk problem