Avatar billede dril Nybegynder
28. juli 2007 - 17:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Commando program til output af kun ip adresse

Skal bruge et "dos" program der kan outputte min ip adresse fra et af mine netkort til en tekstfil.

Skal kunne bruges i batfiler.
Avatar billede Spotgun Seniormester
28. juli 2007 - 18:18 #1
Er ipconfig for detaljeret? Hvis ikke, så brug:

ipconfig > dump.txt
Avatar billede dril Nybegynder
28. juli 2007 - 19:23 #2
Jep ipconfig giver for meget info. Skal kun bruge ipnr'et gerne så der kan outputtes til den samme fil dvs. man har en log over ipnumre efter flere kørsler af batfilen.
Avatar billede Spotgun Seniormester
28. juli 2007 - 20:01 #3
Jeg kan da hurtigt smække et lille tool sammen der kun rapporterer ip-adressen og intet andet.

Men hvad hvis der er flere netkort? Skal adresserne for alle kort så skrives ud?
Avatar billede dril Nybegynder
28. juli 2007 - 21:01 #4
Ja, det ville være totalt lækkert, hvis man kunne vælge hviket kort dumpningen galt for :)

Så jeg f.eks kunne skrive
ipdump "LAN-forbindelse 1" > ip-for-LAN1.txt

Normalt overskrives ip-for-LAN1.txt hver gang man kører kommandoen, men kan
det laves sådan, at man via en ipdump /switch kan vælge at den ikke skal overskrive filen
men bare tilføje IP nummeret som linie 2 anden gang kommandoen køres?
Avatar billede Spotgun Seniormester
28. juli 2007 - 21:45 #5
Okay, har klappet en hurtig version sammen. Kan hentes her:
http://leech.clandestine.dk/exp/789336/ipdump.zip

Hvis du kører programmet uden parametre, så tager den ip-adressen på det første netkort den finder (kan ikke garantere for rækkefølgen ved flere aktive netkort).
Alternativt kan du specificere det navn der står under "Enhedsnavn" inde i Netværksforbindelser.

Og skal du tilføje til en tekstfil, så prøv således:
ipdump "Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller" >> dumpfile.txt

Hvis netkortet du forespørger på er deaktiveret vil programmet returnere en fejl. Hvis netkablet ikke er sat i, vil den returnere 0.0.0.0

Du må sige til hvis du opdager nogle fejl, og håber du kan bruge løsningen.

Programmet kræver forresten .Net frameworket installeret, men det burde efterhånden være rullet ud automatisk på de fleste pc'er.
Avatar billede dril Nybegynder
28. juli 2007 - 22:50 #6
Fedt lille proggie du har fået lavet :) Har testet det igennem med et aktivt netkort i min pc pt - output fungerer bare fint.

Er det muligt at tilføje at man kan ud over "Enhedsnavn" kan bruge navnet på forbindelsen som differentiering også? Ellers kan det give lidt forvirring, hvis man har to helt ens netkort i.
Avatar billede dril Nybegynder
28. juli 2007 - 22:52 #7
Glemte at tilføje om du kan muliggøre bruges af wildcards i navnet og enhedsnavnet?
Avatar billede Spotgun Seniormester
29. juli 2007 - 00:24 #8
Jeg har rettet programmet til nu, så det kun søger på selve navnet nu (det du selv kan omdøbe). Du kan nu også søge på en del af navnet. Det er ikke nødvendigt at bruge nogle wildcard-tegn, du indtaster blot en del af navnet.

Zip-filen på adressen jeg nævnte tidligere er blevet opdateret, så download den igen og se om det er tilfredsstillende.
Avatar billede Spotgun Seniormester
29. juli 2007 - 00:34 #9
...og nu søger den både på navn og enhedsnavnet! :)
Avatar billede dril Nybegynder
29. juli 2007 - 11:42 #10
Great, ja nu virker både navn og enhedsnavn og dele af disse - nice!

Fangede lige en sidste ting hehe :) Navn og enhedsnavn skal indtastes Case sensitive.
Kan du fixe dette? :)
Avatar billede Spotgun Seniormester
29. juli 2007 - 12:01 #11
Sådan, så er det fikset!
Avatar billede dril Nybegynder
29. juli 2007 - 12:29 #12
Perfekt - tusind tak :)
Avatar billede Spotgun Seniormester
29. juli 2007 - 12:36 #13
Det var så lidt :)