Avatar billede beste Nybegynder
29. juli 2007 - 21:42 Der er 14 kommentarer

Hvor kan jeg købe Microsoft Frontpage?

Jeg vil høre om der er nogen der kender til en forhandler af programmet Microsoft Frontpage?
Jeg har hørt det er udgået og jeg ved der er kommet andre og muligvis bedre programmer.
jeg håber der er nogen der hjælpe, da jeg har prøvet flere steder her i århus
Avatar billede apo Praktikant
29. juli 2007 - 21:58 #1
Frontpage har været 'udgået' siden det kom frem i 1997 (eller hvornår det nu udkom). Det skal forstås på den måde, at frontpage skriver lav-kvalitets HTML og derfor er elendigt, at lave websites med (forudsat at man vil lave noget ordenligt).

Prøv i stedet, at lære HTML fra bunden af - så kan du klare dig med Notepad (Notesblok - følger med Windows) og et FTP-program Efter en måned med at læse om HTML og CSS kan du kode websites, der er bedre end WYSIWYG-programmer kan lave dem.

Med Frontpage og andre programmer vil du alligevel skulle bruge en masse tid på, at sætte dig ind i programmet og lære funktionerne - derfor vil tiden være givet bedre ud hvis du lærer rigtig HTML og CSS fra bunden af.
Avatar billede leif Seniormester
29. juli 2007 - 22:05 #2
apo -> Der findes nu ifølge Microsoft da en version 2003 ! :)

En mulighed er at lære HTML eller kigge på standard CMS systemmer såsom Joomla og lign.
Avatar billede apo Praktikant
29. juli 2007 - 22:11 #3
leif > Når jeg skriver 'udgået' skal det forstås som 'deprecated' ;o)

Frontpage er waste, efter min mening.

1. Man bruger penge på at købe programmet.
2. Man kan ikke lave de samme ting med et WYSIWYG-program som man kan hvis man selv skriver HTML'en og CSS'en.
3. Hvis man vil lave seriøse websites, skifter man før eller siden FP ud med 'håndkodet' HTML og CSS.

= Man har spildt penge, tid og ender alligevel, der hvor man burde være begyndt fra starten af: nemlig ved at starte forfra med at lære rigtig HTML og CSS.
Avatar billede apo Praktikant
29. juli 2007 - 22:16 #4
BTW... Jeg begyndte selv med Frontpage og stødte på konstante begrænsninger i forhold til det jeg ville lave. Efter nogle år med Frontpage begyndte jeg at interessere mig for fordelene ved at skrive valid HTML og CSS og skiftede hurtigt FP ud med en HTML-editor, der ikke blandende sig i hvordan mine koder skulle skrives. Siden da er jeg nået langt ud over hvad et WYSIWYG-program kan tilbyde :o)
Avatar billede leif Seniormester
29. juli 2007 - 22:24 #5
Vi kan hurtigt blive enige om at FP ikke er det bedste, men hvis "beste" skal bruge en simpel side og fremvise sine ferier billeder kan det være udemærket. Men som jeg også skrev var der andre muligheder for at få en side forholdsvis hurtigt op med fx. Joomla eller lign., hvis man kan leve med standard designs.

Og vi skal vel alle starte et sted ?
Avatar billede apo Praktikant
29. juli 2007 - 22:42 #6
[Og vi skal vel alle starte et sted ?]

Ja. Men frem for at bruge en måned eller mere på, at lære et WYSIWYG-programs funktioner at kende, kan man opnå mere ved at bruge den måned på, at lære rigtig HTML og CSS fra bunden af.

Skal bedstemor og bedstefar have et par sider om deres sommerhus, børnebørn og campingvognen, er det rimeligt simpelt at lave med rigtig HTML og CSS. Det kan hurtigt laves samtidig med, at man lærer grundlæggende HTML og CSS.

Skal man bruge tid på at lære noget, kan man lige så godt bruge tiden på at lære det ordenligt. Så får man mere ud af det samme tidsforbrug :o)
Avatar billede hcma Novice
29. juli 2007 - 23:10 #7
spørgeren efterkyser Frontpage, selv om vedkommende er klar over at der nok er andre programmer som er bedre.
så hermed Frontpage:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=136&Parent=6&Sort=&Gallery=&Producent=360&Rating=0&Max=&Soegeord=Frontpage&Equal152=&Equal190=&Equal215=&Submit.x=25&Submit.y=9
Avatar billede cpufan Juniormester
29. juli 2007 - 23:17 #8
http://www.libris.dk/bm/bilag/hjemmesider_med_frontpage_express/

du kan hente frontpage express gratis her

enig med hcma
Avatar billede phmark2007 Nybegynder
29. juli 2007 - 23:55 #9
Frontpage er blevet afløst af MS Expression Web, som du kan finde i en 60-dages trial-version her: http://www.microsoft.com/expression/products/overview.aspx?key=web
Hvis du vil have noget, der er gratis, kan du hente Visual Web Developer her:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/express/future/default.aspx
Den har fået tilført en del af funktionerne fra MS Expression Web - bl. a. CSS-funktionerne.
Hvis du ønsker noget, som kan køre med det samme kan du hente et rimeligt fedt CMS-system her: http://www.codeplex.com/MyWebPagesStarterKit/Release/ProjectReleases.aspx?ReleaseId=1327
Jeg er ved at oversætte det til dansk - og regner med at være færdig senest om 14 dage.

---phmark2007
Avatar billede olebole Juniormester
30. juli 2007 - 02:54 #10
<ole>

phmark2007 >> Forhåbentlig er siden:
    http://www.codeplex.com/MyWebPagesStarterKit/Release/ProjectReleases.aspx?ReleaseId=1327

- ikke skrevet i det omtalte CMS! Godtnok er dokumentet skrevet i XHTML 1.0 Transitional, som bortset fra nogle ligegyldige, kosmetiske detaljer intet har med XHTML at gøre - men de anvendte scripts ville få enhver XHTML-kompatibel browser til at gå ned med et drøn og en XML-fejl. Som indehaver af CMS'et kan man så glæde sig over, at ingen browser på markedet endnu understøtter XHTML ordentligt  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede beste Nybegynder
30. juli 2007 - 18:58 #11
Pleace jeg efterlyse kun,hvor jeg eventuelt kan købe Microsoft Frontpage. Jeg ved der er mange der hader programmet og vi er nogen  få der godt kan lide det.
Jeg er ikke ret god til engelsk og derfor har jeg brug for et program der er på  dansk. Jeg har tidligere skrevet ind og fået anbefalet flere forskellige programmer, men jeg har lidt svært ved og finde ud af dem. Og det skal ikke vare en fansy hjemmeside jeg skal lave, men kun en hobby side.
Avatar billede hcma Novice
30. juli 2007 - 20:36 #12
prøv at trykke på det link jeg lagde 29/07-2007 23:10:49  (der kan du købe Frontpage 2003)
Avatar billede hcma Novice
30. juli 2007 - 20:37 #13
Avatar billede beste Nybegynder
30. juli 2007 - 22:29 #14
Jeg har forsøgt og der er ingen der har den. Og Amager Electronic står der ukendt leveringstid. Og hos de andre forhandlere jeg har kontaktet der har stået skrevet på samme måde har de fortalt de ikke kan skaffe den mere desværre.
Så derfor håbede jeg,at der var nogen her der måske kendte til nogen forhandlere der lå inde med et eksemplar. Jeg har søgt over nettet, samt lokale Pc butikker her i Århus.Jeg har kontaktet Microsoft Danmark for om de kunne hjælpe mig, men de sagde jeg skulle prøve deres gratis demoer programmer på afløserne  for frontpage der er Sharepoint Designer og Expression Web:.