Avatar billede ghazaleh Nybegynder
30. juli 2007 - 16:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Window.open med "usynlige" variabler

Jeg har en funktion, der åbner et nyt vindue med variabler i adresselinien, men nu skal jeg have dem med over uden at de er synlige i adresselinien. Hvordan kan jeg det?

function print() {
    var fra = document.indtastordre.fradato.value;
    var til = document.indtastordre.tildato.value;
    window.open('../print.php?fradato=' + fra + '&tildato=' + til);
}
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. juli 2007 - 16:45 #1
Hvorfor submitter du ikke bare formen, når du allerede har den..?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. juli 2007 - 16:46 #2
PS: Du kan ikke gøre det på andre måder, end at submitte formen..

Du kunne sende dem over, via en skjult ramme + URL'en, eller AJAX + urlen..

Men det er lidt langt ude, når man nu alligevel har forms og method="post"..
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
30. juli 2007 - 16:57 #3
Det er lavet sådan at jeg kalder den samme Form fra flere links og jeg laver bereninger og tager variabler med over afhængig af hvilke links man klikker på. Det virkede også fint, men nu skal jeg så samtidig undgå synlige variabler i adresselinien.

Hvad mener du med en skjult ramme?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. juli 2007 - 17:04 #4
F.eks. en iframe, der er skjult ( f.eks. style="display:none" ) eller bare er så lille, at man ikke kan se den ( f.eks. style="width:0px;height:0px;" )..

:-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. juli 2007 - 17:05 #5
Eksempel:

<iframe id="skjult" name="skjult" style="display:none;width:0px;height:0px"></iframe>

Og:

function print() {
    var fra = document.indtastordre.fradato.value;
    var til = document.indtastordre.tildato.value;
    document.getElementById('skjult').location.href = '../print.php?fradato=' + fra + '&tildato=' + til;
}
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
30. juli 2007 - 17:31 #6
Det var ikke en helt tosset idé. Jeg kom frem til en løsning på baggrund af din kode.

Læg et svar :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. juli 2007 - 17:44 #7
Et svar er lagt :-)