Avatar billede bizcom Novice
03. august 2007 - 10:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Java XML problem ved indlæsning

Hej

Jeg har et problem når jeg indlæser en fil på 120 mb. med Java DocumentBuilderFactory.
DocumentBuilderFactory docBuilderFactory = DocumentBuilderFactory.newInstance();
docBuilder = docBuilderFactory.newDocumentBuilder();doc = docBuilder.parse (file);

Er det muligt at sætte DocBuilderen til at parse filen i bider i stedet for at læse det hele ind på engang.??
Andre forslag?

Jeg har IKKE mulighed for at skifte XML parser!!!

Mvh. Henrik
Avatar billede pidgeot Nybegynder
03. august 2007 - 10:40 #1
DocumentBuilder er en DOM-baseret parser, derfor kommer du ikke udenom at den skal læse alt igennem i et hug - det ligger i hele princippet bag DOM.

Med andre ord må du enten leve med det (evt. ved at bruge mindre filer, der kunne oprettes udfra den oprindelige), eller også må du skifte XML parser til en der er SAX-baseret (eks. javax.xml.parsers.SAXParserFactory
/javax.xml.parsers.SAXParser, nu du har fat i den package) - der er ganske enkelt ikke andet du kan gøre.
Avatar billede bizcom Novice
03. august 2007 - 10:55 #2
Ok, så vælger jeg at lave en splitning!

Tak for hjålpen
Avatar billede pidgeot Nybegynder
03. august 2007 - 11:25 #3
...og grunden til du så tager pointene selv er...?