Avatar billede firehat Nybegynder
03. august 2007 - 13:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bliver smidt af trådløst internet

Hej,

Jeg har problemer med mit trådløse internet. Af og til bliver jeg smidt af og kan så ikke komme på igen. Hvis jeg prøver at forbinde igen prøver den i lang tid at få en ip-adresse, hvilket aldrig lykkedes. Nogen gange hjælper det at genstarte computeren, men andre gange bliver jeg nød til at tage strømmen fra accesspointet (heller ikke altid at det hjælper, men ofte).

Hvis jeg sætter computeren ind til routeren og forbinder med kabel er der ingen problemer.

Det er meget forskelligt hvor lang tid jeg kan være på af gangen uden at blive smidt af. Nogen gange flere timer, og nogle gange under 5 minutter.

Jeg har en Zyxel router fra Cybercity som jeg har sat et Linksys accesspoint til. Troede det var accesspointet som var problemet så har købt et nyt (Linksys WAP54G) hvilket ikke har hjulpet (Havde haft det gamle i ca. et halvt år inden problemet begyndte). Kan det være routeren som der er noget galt med, opsætningen i accesspointet, eller hvad tror i?

Tak på forhånd!
Mikkel
Avatar billede nva Praktikant
03. august 2007 - 13:50 #1
Pga. et tidligere spørgsmål vedr. ustabilt internet synes jeg lige du bør overveje dette http://www.eksperten.dk/spm/790091 - hvis du altså benytter en bærbar.
Avatar billede firehat Nybegynder
03. august 2007 - 14:03 #2
Tror ikke det har noget med det at gøre. Der er to bærbare på nettet som begge også bruges på andre netværk (hvor de virker uden problemer), derudover en stationær - alle tre med samme problem (de mister forbindelsen samtidig).
Avatar billede nva Praktikant
03. august 2007 - 14:05 #3
Så er det måske din ISP der har et problem - har du snakket med dem om det?
Avatar billede nva Praktikant
03. august 2007 - 14:08 #4
Har du prøvet at opdatere softwaren til dit AP?
Avatar billede klasken Nybegynder
03. august 2007 - 15:42 #5
Du skal undersøge om der er andre trådløse netværk i området som benytter den samme kanal (eller kanaler der ligger tæt på) den kanal du benytter til dit wlan. Findes der eks. vis et andet netværk som kører på kanal 6 skal du placere dit wlan på kanal 11 eller 1, så undgår du interferens.
Avatar billede firehat Nybegynder
03. august 2007 - 16:26 #6
Jeg har ikke snakket med cybercity eftersom jeg ikke tror det er noget med routeren. Har ikke prøvet at opdatere AP, men burde det være nødvendigt når det er nyt?

Har søgt med Network Stumbler som finder to andre netværk ud over mit - alle tre er på kanal 11! Jeg har ændret mit til kanal 1 så prøver lige et par timer og ser om det hjælper.
Avatar billede firehat Nybegynder
05. august 2007 - 00:27 #7
Det virker! Det hjalp at ændre kanelen.

Mange tak for hjælpen!
- Skriv et svar så for du point.
Avatar billede firehat Nybegynder
22. september 2007 - 22:42 #8
lukker