Avatar billede cordion Nybegynder
04. august 2007 - 20:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

spærring af åben-knappen til cd-drev

hej...

jeg har et lille problem... (på cirka 11kg)
jeg har en søn som nemlig er meget glad for computere og han elsker at trykke på alle de spændende knapper på bærbaren, og hvis jeg lukker skærmen så piller han ved cd-drevet istedet...
så hidtil har eneste løsning været at sætte den på hibernate e.l.
er der måske nogen der ved om man kan spærre for hardware åbning af drevet (så man ikke kan bruge knappen), og muligvis hvordan man lave en shortcut til at til at åbne drevet, har XP pro, men prøv gerne med en vista løsning...

giver op til 100 point afhængigt af svar...

på forhånd tak
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. august 2007 - 22:00 #1
Dette lille sharewareprogram kan det du søger:

http://www.downloadjunction.com/product/store/6903/index.html
Avatar billede cordion Nybegynder
04. august 2007 - 22:54 #2
hmm takker venter lige på om nogen kan hjælpe mig uden hjælp af xtra software...
men smid et svar, så kan jeg smide dig point senere hvis du skulle glemme at tjecke igen
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. august 2007 - 08:55 #3
Et svar
Avatar billede allanbn Nybegynder
05. august 2007 - 11:12 #4
der er ikke mulighed for at fjerne åben lukke ordningen uden meget stort besvær da knappen fysisk skal fjernes eller du skal ind og rediger i din hardware. det kan ikke anbefales, men der er bulighed for at åbne dit drev via denne computer & højre klik på dit drev
så bedste bud er tjek via nettet hvad andre syntes om programmet oven over.