Avatar billede skyttegaard Nybegynder
05. august 2007 - 11:01 Der er 1 kommentar

"shortcut" til mount af dmg image

Hej,

Beklager at skulle bruge en hardware kategori til dette, men der var desværre ikke en OS-X kategori under styresystemer.
Jeg har for nylig købt et spil til min lille datter - spillet virker fint (jeg kører OS-X 10.4), men kræver at CD-Rom'en sidder i drevet for at kunne starte spillet.
Det vil jeg gerne undgå, da det går lidt hårdt ud over mine CD'er, hvis min datter selv skal bruge dem, og jeg har derfor lavet et image af CD'en i stedet (dmg image).
Det virker også fint, men nu vil jeg gerne lave et "shortcut" til mount af dette image, så hun kan mounte fra Dock'en.  Jeg forsøgte ved bare at lave et Alias, men det kan man åbenbart ikke med image filer..? Så forsøgte jeg at lave et Automator script, der mountede filen og derefter startede spillet, men det kunne jeg heller ikke få til at virke.
Så spørgsmålet er så: Hvordan får jeg nemmest lavet en nem genvej til at mounte en dmg-fil direkte fra Dock?

På forhånd tak!
- Peter -
Avatar billede aeblenet Nybegynder
05. august 2007 - 11:21 #1
Jeg har IKKE testet, men kan det tænkes at din "dmg-fil" bliver mountet ved opstart, hvis du placerer denne i "Start-Up Items" mappen ?

Det er vel et forsøg værd . . .