Avatar billede nstenberg Nybegynder
07. august 2007 - 18:42 Der er 2 kommentarer

Netværk mellem XP og Vista - og en sær fejlmeddelelse

Hej

At oprette forbindelse mellem to stk. XP-pc'er er jo en leg, men når Vista kommer ind i billeder, synes jeg, at det hele bliver lidt mere sært.

Jeg har fået oprettet en forbindelse mellem min XP og min Vista PC, og jeg vil gerne trække nogle af de filer jeg har backup af på XP-pc'en over på Vista-PC'en.

Jeg har intet problem med at få forbindelse og heller ikke med at få adgang til XP's SharedDocs-folder, men af en eller anden grund, kan jeg ikke få adgang til andre mapper på min XP-pc, selvom jeg har sat dem til at være delt.

Rent faktisk får jeg denne fejlmeddelelse:

\\*COMPUTER_NAVN*\*mappe_navn* er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at benytte denne netværksressource. Kontakt administratoren osv. osv.

Men se, det giver jo ingen mening! Jeg har jo netop sat XP-mappen til at skulle være delt på netværket.

Nogen der kan fortælle mig, hvordan det skal gøres?

Jeg aner virkelig ikke, om det er XP'en jeg skal gøre noget nyt på eller om det er Vistaen der er "mere sikker"...
Avatar billede nstenberg Nybegynder
07. august 2007 - 18:44 #1
Nå ja. Og begge computere er i samme arbejdsgruppe og jeg har ikke noget Norton programmel installeret.
Avatar billede nva Praktikant
08. august 2007 - 10:35 #2
Måske kan du få noget ud af at studere dette og se om du skulle have glemt et eller andet http://www.microsoft.com/technet/network/evaluate/vista_fp.mspx