Avatar billede dkkaw Nybegynder
10. august 2007 - 12:32 Der er 8 kommentarer

Mindre problem med logon script

Mit proglem er at alle brugere for mappet drevet, og ikke kun den gruppe jeg har defineret.

Scriptet:

On Error Resume Next
Set objSysInfo = CreateObject("ADSystemInfo")
Set objUser = GetObject("LDAP://" &objSysInfo.UserName)
set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.SendKeys "{NUMLOCK}"
Set objGroup = GetObject

("LDAP://cn=administration,dc=MYDOMAIN,dc=local")
if objGroup.IsMember(objUser.ADSPath) = true then
wscript.echo ("Bruger findes i gruppe" & objGroup.ADsPath)
set oNetwork = CreateObject("Wscript.Network")
oNetWork.RemoveNetworkDrive "r:",true,true
oNetWork.MapNetworkDrive "r:", "\\MYSERVER\administration"

oNetWork.AddWindowsPrinterConnection("\\MYSERVER\HPcolorL")
oNetWork.AddWindowsPrinterConnection("\\MYSERVER\BrotherH2")
oNetWork.SetDefaultPrinter "\\MYSERVER\HPColorL"
end if

Håber at der er nogen der kan se hvad jeg har lavet forkert. :)
Avatar billede dkkaw Nybegynder
10. august 2007 - 12:38 #1
Scriptet igen da det kom til at se lidt underligt ud tidligere.

On Error Resume Next
Set objSysInfo = CreateObject("ADSystemInfo")

Set objUser = GetObject("LDAP://" &objSysInfo.UserName)

set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.SendKeys "{NUMLOCK}"

Set objGroup = GetObject("LDAP://cn=administration,dc=MYDOMAIN,dc=local")
if objGroup.IsMember(objUser.ADSPath) = true then
wscript.echo ("Bruger findes i gruppe" & objGroup.ADsPath)

set oNetwork = CreateObject("Wscript.Network")
oNetWork.RemoveNetworkDrive "r:",true,true
oNetWork.MapNetworkDrive "r:", "\\MYSERVER\administration"

oNetWork.AddWindowsPrinterConnection("\\MYSERVER\HPcolorL")
oNetWork.AddWindowsPrinterConnection("\\MYSERVER\BrotherH2")
oNetWork.SetDefaultPrinter "\\MYSERVER\HPColorL"

end if
Avatar billede morten_leth Nybegynder
10. august 2007 - 13:52 #2
Tjah nu ved jeg ikke lige hvorvidt du er vant til at script men jeg synes du i første omgang skal vætte ' udforan linje nr. 1

Den gør du ikke får nogen fejl hvis der sker noget der ikke skal ske.

Kan detfx. passe dit domæne hedder mydomain.local ? og at den ligger i en OU i roden der hedder administration ? hvis det er tilfældet så prøv at lave en wscript.echo objGroup.ADsPath udenfor din if sætning for at se om du kigger på det rigtige...
Avatar billede morten_leth Nybegynder
10. august 2007 - 14:03 #3
Men det du gerne vil tror jeg lige jeg skal fatte...
Vil du gerne have at alle der er i OU'en administration skal have mappet drev ?

Eller vil du gerne have at hvis de er medlem af en gruppe der ligger i den OU eller hvad er det helt præcist du gerne vil opnå.
Avatar billede dkkaw Nybegynder
10. august 2007 - 14:11 #4
Hej Morten,

Jeg vil gerne have at alle der er medlem at gruppen "administration" skal have mappet deres fællesdrev.

Som det er nu virker det lige på nær at folk der IKKE er i administrations-gruppen også får mappet drevet. (De har så selvfølgelig bare ikke rettigheder til at komme ind på drevet).
Avatar billede morten_leth Nybegynder
10. august 2007 - 14:22 #5
Hvad med alle andre end administrations folkene skal de have mappet nogen drev ???

Fordi så tror jeg at jeg ville vende den der om, lige nu der kører du jo gruppen administration igennem, hvis de så er medlem af den så får de kørt det der er der, hvis de ikke er medlem af den så sker der ikke noget...

Hvad med at køre alle grupperne brugeren er medlem af i stedet for, for derefter at tjekke på om gruppen administration er en af dem ???
Avatar billede morten_leth Nybegynder
10. august 2007 - 14:27 #6
http://www.rlmueller.net/Programs/IsMember1.txt

Denne her kører dem igennem på den anden måde.
Avatar billede dkkaw Nybegynder
10. august 2007 - 14:35 #7
Jeg vil gerne have at alle brugerne kører scriptet igennem og hvis de så er medlem af en af grupperne skal de så have mappet det tilhørende drev.
Avatar billede dkkaw Nybegynder
07. februar 2011 - 12:30 #8
lukker