Avatar billede -onslow- Nybegynder
10. august 2007 - 15:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opbygge medlemsdatabase

Hej Eksperter.

Endnu engang har jeg kastet mig ud i noget, som jeg ikke kan klare uden hjælp.
Min opgave består at opbygge en medlemsdatabase for den ungdomsskole jeg arbejder i.
Og det er så her det begynder at skabe problemmer.
Jeg er fint med når det handler om at oprette selve tabelllerne til de forskallige data der skal indsamles.
Men når det handler om at få en indtastningsside(vist nok en formular) og rapporter til at virke, kan jeg ikke få det til at virke efter hensigten.

Derfor søger jeg en guide der beskriver dette step by step.
Jeg har i forvejen det der lille hæfte mand kan købe på posthuset.
Men det gennem går ikke nok til at kunne alt det jeg vil.

Mvh
Anders
Avatar billede mugs Novice
10. august 2007 - 16:05 #1
"kan jeg ikke få det til at virke efter hensigten."

Hvad er problemet? Du kan markere din forespørgsel og lave en autoformular ved at finde ikonet på menulinien. Derfra kan du så arbejde videre.
Avatar billede -onslow- Nybegynder
10. august 2007 - 16:45 #2
problemet ligger i at jeg simpelthen ikke har den viden, der skal til at have en speciel opsætning. Som eksempelvis at få en formular til at gemme indtastede data i flere tabeller. Lave rulle menuer ud fra en tabel, gennem en formular og der efter gamme disse data i en anden tabel. Få rapporter til at hente data fra en given åben profil. m.m.m.

Altså kort sagt alt ud over tabelller.

Derfor spørger jeg også efter en guide. Da jeg gerne vil have nogte mere viden og så komme med evt, spørgsmål som guiden ikke umiddelbart kan besvare.

Mvh
Anders
Avatar billede mugs Novice
10. august 2007 - 17:13 #3
Hvis du vil have en formular til at gemme data i flere forskellige tabeller, er du nødt til at lave relationer mellem dine tabeller. Derefter skal du lave en forespørgsel med relevante tabeller / felter. Når du indtaster data i en formular baseret på en sådan forespørgsel, vil data automatisk blive gemt i de korrekte tabeller hvorfra felterne kommer.

Men som udgangspunkt skal dine relationer være korrekte. Prøv at lave dem, og derefter en forespørgsel for at se om det fungerer kiorrekt.
Avatar billede -onslow- Nybegynder
10. august 2007 - 17:47 #4
Hej mugs.
Ok så langt er jeg med. Mit problem ligger i at, jeg simpelthen ikke ved hvordan disse relationer opbygges og virker. Så som sagt vil en guide med forklaringer og eksempler nok være en fordel.
Men det kan være du vil hjælpe mig lidt ud over det sædvanlige.
For jeg ligger faktisk inde med en tidligere database, men den har nogle fejl som jeg ikke kan finde ud af at rette.
Fejlene består netop i disse relationer, i forhold til at udprinte en rapport(medlemsport).
Men efter at i de 3 seneste aftener ikke har kunne finde frem til en løsning, har jeg simpelt hen droppet at få den til at virke.
Kunne man evt. overtale dig til at se på den?
Kan desværre ikke tilbyde nogen form for betaling lige umiddelbart, ud over en utrolig taknemmelig ungdomsskole.
Mvh
Anders
Avatar billede mugs Novice
10. august 2007 - 18:39 #5
Send den som en .zip fil til:

mugs snabelting mail.dk

Så ser jeg på den ved lejlighed.
Avatar billede mugs Novice
10. august 2007 - 18:40 #6
Ps.: Beskriv lige de fejl du mener der er, og hvorfor du ikke mener den fungerer.
Avatar billede -onslow- Nybegynder
10. august 2007 - 20:36 #7
Mange tak. det gør jeg. sender den lidt senere i aften
Avatar billede mugs Novice
10. august 2007 - 22:56 #8
DB rettet og returneret.