Avatar billede hmi Nybegynder
15. august 2007 - 11:57 Der er 8 kommentarer

VGA Stik med phono udgange ?

Hey!

Har købt mig en Acer travelmate 5610 bærbar computer.
og nu vil jeg gerne have den koblet til mit 32" Philips LCD fladskærm.

Min bærbar har en VGA udgang så man kan koble sig til en projekter osv.

Findes der ikke et stik med VGA-Phono stik eller VGA-HDMI eller VGA-SCART så jeg kan se film fra min bærbar på mit fjernsyn???

Mvh
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. august 2007 - 12:11 #1
Du kan få VGA->Component

Alternativt kan du kombinere en VGA->DVI adapter med et DVI->HDMI kabel

Lyden skal du overføre særskilt
Avatar billede hmi Nybegynder
15. august 2007 - 12:29 #2
hvis jeg bruger VGA>DVI adapter, mister jeg så ikke en del kvalitet?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. august 2007 - 12:34 #3
Jo, men det vil du gøre under alle omstændigheder.

VGA er et analogt signal hvorimod DVI/HDMI er et digitalt signal.

Jeg ville klart foretrække VGA->Component løsningen, hvilket dit tv burde kunne klare. Så har du du et uforstyrret analogt signal hele vejen.
Avatar billede hmi Nybegynder
15. august 2007 - 12:56 #4
okay... vil du ikke give mig et link til sådan et kabel?
Avatar billede hmi Nybegynder
15. august 2007 - 13:16 #6
og i det kabel er der både lyd og video phono ?

så også på siden, at de havde VGA-SCART... men det er vel ikke lige så godt eller hvordan ?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. august 2007 - 13:26 #7
Du kan aldrig få lyd ud af dit VGA. Der skal du have et særkilt kabel fra dit lydkort til dit tv/forstærker.

Hvis dit tv har Component indgang (læs manualen), så vælg altid dette frem for SCART, da Component RGB overfører billedsignalerne særskilt.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. august 2007 - 13:27 #8
Det er selvfølgelig farvesignalerne, der bliver overført særskilt (3 kanaler)