Avatar billede fagerholt Nybegynder
06. juni 2001 - 14:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Netkort i server langsomt i en retning

Jeg har fået min egen server i en serverCamp, men den har problemer med samtidige brugere.

Når jeg prøver at stresse min server med WebStress er der tit en bruger ud af 5 samtidige, der hænger 3-4 sek. på en 2kb ASP fil (kun response.write).

Jeg har en mindre maskine stående der hjemme på en ADSL, som er installeret tilsvarende, som kører uden problemer.

Det er kun når jeg skyder udefra (hjemme eller arbejde) at der er problemer, ikke når det er fra serveren selv. Hvis jeg skyder fra serverCampen hjemtil, er der heller ikke nogle problemer. Jeg havde tidligere et noname netkort, som jeg skiftede ud til et 3com, uden at det blev bedre.
Serveren har 2 IP numre på samme netkort. Det ene til IIS og det andet til en Orion Application server. Orion har også problemet, dog ikke så udtalt. Problemet er det også når jeg fjerner Orion og det ekstra IP.

Er der nogle, som har en ide til hvad det kan være galt?

se output fra webstress på http://195.249.159.242/webstress.jpg
Min maskine i serverCamp består af:NT4 server SP6 (stand alone)
QDI bundkort med Cel300a CPU/ 200MB ram
3Com netkort 3C905B-TX
Adaptec AAA131 raid1 m/ 2x4GB diske
Internetforbindelse: 42MBit

Reference server på ADSL hjemme:NT4 server SP6 (PDC)
No name budkort med P133 CPU / 96 MB ram
No name netkort
Gammel 3GB IDE disk
Internetforbindelse: 256Kbit
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. juni 2001 - 14:27 #1
Sørg for at tvinge BÅDE netkort og switch(?) til at køre full duplex. 3c509\'ere kan have problemer med autosencing.

NanoQ
Avatar billede hundevennen Nybegynder
06. juni 2001 - 15:06 #2
gå ind i egenskaber for dit netkort og under avanceret sæt din linkspeed til automode
Avatar billede fagerholt Nybegynder
13. juni 2001 - 15:12 #3
Jeg har prøvet begge ting uden resultat. Jeg er nu kommet over på et andet subnet i samme servercamp, hvilket løste problemet. Nu kører serveren fint.