Avatar billede coxweli Nybegynder
18. august 2007 - 19:45 Der er 8 kommentarer

Få windows filer synlig i Fedora

Jeg har Fedora 7 og Windows XP på min maskine.

Jeg har et problem med en ny UBS wireless adapter jeg har købt (den virker ikke i linux).
Så har jeg fundet ud af at jeg skal downloade nogle filer for at det kommer til at virke. Det gør jeg så i XP, men hvordan får jeg dem over i Linux???

Det er én harddisk med flere partitioner.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. august 2007 - 19:49 #1
flere muligheder:
  en FAT32 partition
  en CD
  en FTP server
Avatar billede arne_v Ekspert
18. august 2007 - 19:50 #2
stryg lige den sidste - det er jo din net forbindelse som ikke virker
Avatar billede coxweli Nybegynder
18. august 2007 - 19:57 #3
ok, CD'en ville jeg helst undgå...
Jeg har en FAT32 partition, hvad er fremgangsmåden?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. august 2007 - 20:06 #4
start i Windows
gem filer på FAT32 partition
start i Linux
mount FAT32 partition (hvis ikke automatisk)
kopier filer
Avatar billede coxweli Nybegynder
18. august 2007 - 20:07 #5
ok tak. jeg prøver
Avatar billede g00fy Nybegynder
08. september 2007 - 14:39 #6
Der findes også et NTFS driver til linux.
http://www.linux-ntfs.org/
det gør det muligt at læse filer fra Linux, jeg tror også der findes noget der kan skrive, men det er vist ikke særlig stabilt/godt/offcielt
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2007 - 21:24 #7
goofy>

Mener du at det er nemmere at flytte en NTFS driver end en wireless driver over ?

:-)
Avatar billede g00fy Nybegynder
23. september 2007 - 21:18 #8
arne_v.

Det kommer vel an på størrelsen af driveren, en driver der fylder 1mb tager længere tid end en driver på 10mb. men jeg går ud fra det ikke er det du mener, men jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal forstå det.

Ubuntu kommer default med en NTFS driver, så chancen for at fedora 7 også har en driver til ntfs er ret stor.