Avatar billede spidr Nybegynder
19. august 2007 - 14:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bagrund foran bagrundsfarve

Jeg bruger denne css kode til at få en bagrund ind på min side, hvad jeg gerne vil have er så denne ligger foran den bagrundsfarve jeg har på de tables der går ind over den.

  background-image: url('../pics/365_6508-01.jpg');
  background-repeat: no-repeat;
  background-position: left top;
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2007 - 14:22 #1
Du giver baggrundsfarven en class, og billedet en anden class, og giver dem hver sin z-index, sådan at den ene ligger ovenpå den anden.

Men post din kode herind, eller læg et link, for at hjælpe dig bedre.
Avatar billede spidr Nybegynder
19. august 2007 - 14:41 #2
www.miravel.dk/2

Som du kan se er det billedet oppe i venstre hjørne jeg gerne vil have øverst. Men mit problem med at gøre som dus iger er jeg ikke lige kender koden og at den ene står i min html og den anden i css
Avatar billede olebole Juniormester
19. august 2007 - 20:04 #3
<ole>

Inden du overhovedet overvejer at fortsætte, må du sætte dig ind i helt grundlæggende HTML. Dine dokumenter har ikke meget med HTML at gøre ... i allerbdste fald noget HTML 1.0 fra begyndelsen af 90'erne

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2007 - 22:43 #4
Vi vil gladeligt hjælpe dig, men din webside har mange alvorlige fejl, som bør rettes først.
Derfor:
A: Jeg vil foreslå dig, at gå herind: http://www.html.dk/tutorials/html
for at få rettet op på de grundlæggende ting først.
B: Kom tilbage når de fleste ting er rettet til, og så vil bl.a. jeg med glæde hjælpe dig med de sidste og mere komplicerede ting, for at få det hele på plads. :-)

PS:
Jeg kan se, at der er en henvisning til et webbureau, som har lavet dit website. Egentligt burde du tage kontakt til dem, for at de skal rette fejlene for dig...?
Alternativt, så gør som jeg foreslår dig, øverst i denne kommentar. :-)
Avatar billede spidr Nybegynder
20. august 2007 - 23:12 #5
Tråden lukket, er lige startet på siden, og min kode ligner næsten altid noget crap i starten, retter jeg til senere :)
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2007 - 23:33 #6
Det lyder godt. :-) Og du er altid meget velkommen igen. :-)
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2007 - 23:51 #7
Undskyld, men koden bag alle siderne, der bliver refereret til fra dit site, ligner noget crap. Der er sket utroligt meget med webkode de sidste 8-10 år, men det afspejles ikke i din kode  :)
Avatar billede spidr Nybegynder
21. august 2007 - 00:13 #8
Måske ikke, men det fungere som det skal :)