Avatar billede lem Nybegynder
23. august 2007 - 08:06 Der er 17 kommentarer

MTS filer til brænding på dvd.

Hej.

Jeg håber på ekspert hjælp her på Eksperten.dk.

Jeg har ved en fejl slettet al video på et Sony HDD videokamera. Ved hjælp af recovery programmer har jeg alligevel fået hentet samtlige 12 GB video ned på min PC, som filer der hedder .MTS.

Jeg har installeret Nero 7 med Nero Vision 4, men kommer ikke
vider herfra med brænding til dvd.
Har hørt noget om "Lav en avchd dvd"!

Hvordan får jeg brændt de filer så de kan vises på dvd fra en HDD optager?

Mange point, da det er Svigermor's video!!!

På forhånd tak.

Lars
Avatar billede vejmand Juniormester
23. august 2007 - 08:28 #1
Jeg ved ikke om dette hjælper dig: http://www.fileinfo.net/extension/mts

Mig siger det ikke rigtig noget.  :-)
23. august 2007 - 08:31 #2
http://filext.com/file-extension/mts ???

Først og fremmest skal du have disse *.MTS filer ændret/omdøbt så de i det hele taget kan afspilles...

Altså ikke noget med NERO i første omgang...
Avatar billede lem Nybegynder
23. august 2007 - 08:50 #4
Vejmand: heller ikke mig!
dr1 larry: og hvordan får jeg dem så ændret/omdøbt og til hvad?
nva: WOW, det ligner noget rigtigt du her er inde på, men jeg
har lovet svigermor en dvd på lørdag!!! Kan du give et hurtigt
resume af dit link og guide mig igennem?
Jeg lægger gerne flere point oveni..............
Avatar billede nva Praktikant
23. august 2007 - 08:59 #5
Beklager, det kan jeg ikke. Jeg har aldrig selv haft med MTS-filer at gøre, så jeg søgte bare lidt efter konvertering af den slags filer, og syntes det link virkede lovende.
Avatar billede lem Nybegynder
23. august 2007 - 09:40 #6
nva: linket ser umiddelbart rigtig fint ud, hvis og når man kommer det hele igennem
hele smøren.... Jeg har bare fået et fif af en tekniker, der fortalte mig at der i Nero Vision 4, skulle være en mulighed der hedder: Lav en avchd" dvd og den skulle virke, men han er gået på ferie!!
Avatar billede nva Praktikant
23. august 2007 - 09:44 #7
Det ser ud til fif'et er korrekt http://www.nero.com/nero7/eng/Nero_Vision_4.html
Avatar billede lem Nybegynder
23. august 2007 - 11:03 #8
Jeg har prøvet at installerer Nero 7 og der kommer også rigtig nok en NeroVision, men jeg får ikke muligheden for at brænde dvd overhovedet i NeroVision, kun cd!!!
Avatar billede nva Praktikant
23. august 2007 - 11:06 #9
Har du valgt dvd? Mener at man skal vælge dvd i øverste venstre hjørne. Sådan var det i hvert fald i Nero på et tidspunkt.
Avatar billede lem Nybegynder
23. august 2007 - 11:35 #10
Jep, når Nero starter skal man vælge cd eller dvd. På nogle af de links er der screenshots til forsiden på Nero Vision, men jeg har bare ikke den øverste mulighed!!
23. august 2007 - 11:40 #11
Øhhh - og det ER en DVD skive du har i drevet ? (Det har jeg bøffet engang *S*)
Avatar billede lem Nybegynder
23. august 2007 - 11:43 #12
......;-) jeg har ikke en skive i drevet, skulle det have en betydning? Hvis jeg nu vil lave min film på skrivebordet!
23. august 2007 - 12:08 #13
... i min NERO kan kun vælges DVD hvis der er en DVD skive i kassen ?
Avatar billede lem Nybegynder
23. august 2007 - 12:35 #14
? Prøver det når jeg kommer hjem, maybeeeeee.
Avatar billede lem Nybegynder
23. august 2007 - 12:53 #15
Nope, desværre. Menuen i NeroVision er kun til brænding af cd! Hvis du kigger på dette link http://www.nero.com/nero7/eng/Nero_Vision_4.html og på screenshot nederst på siden, ser min Nero vision desværre ikke sådan ud!!
Avatar billede nva Praktikant
23. august 2007 - 13:05 #16
Måske kan det skyldes de specielle krav beskrevet her  http://www.nero.com/nero7/eng/Nero_7_Premium_System_Requirements.html
Avatar billede lem Nybegynder
24. august 2007 - 07:39 #17
Jeg prøvede at installere på min bærbare Mac Pro og der var ingen problemer. Jeg er igang med at "Lave en AVCHD", men det tager utrolig lang tid, den har nu stået i 14 timer!! Jeg afventer lige resultatet og vender tilbage. Tak indtil videre.....