Avatar billede phyxsius Novice
25. august 2007 - 14:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kun en computer på netværket/Cabel modem af gangen?

Hej Eksperter!
Jeg er lige flyttet til Sverige, og har fået bestilt internet hos Comhem.se så det er jo flot.

Problem: Jeg har modtaget et kabel modem (Webstar EPC2203) går jeg ud fra at det er, da det er gennem kabel tv. Det er min jomfrurejse med sådan en fætter, da jeg før havde internet hos Cybercity... og det var sq nemt at konfigurere.
Jeg kan kun have en computer på nettet af gangen, og det er vel at mærke kun når jeg slukker og tænder for modemet, at jeg kan skifte mellem computerne... Den første computer den får kontakt med kan gå på, men alle andre kan ikke... Er der nogen forslag til hvordan jeg løser det?

Min plan var: Kabelmodem - Linksys Wireless G accespoint - Mine andre computere.
Avatar billede leif Seniormester
25. august 2007 - 14:20 #1
Køb dig en Router i stedet for, det skulle løse alle dine problemer !
Avatar billede leif Seniormester
25. august 2007 - 14:20 #2
Den boks du havde fra CyberCity var med både med Modem og Router i en boks
Avatar billede leif Seniormester
25. august 2007 - 14:21 #3
Det skal sættes som:
Kabelmodem -> Router -> evt. AccessPoint -> Computere
                    -> Computere
Avatar billede leif Seniormester
25. august 2007 - 14:22 #4
Det resultat blev ikke som ventet !
Avatar billede phyxsius Novice
25. august 2007 - 14:46 #5
Så det vil osse sige at når jeg kun har modem så står alt pivåbent???
Avatar billede phyxsius Novice
25. august 2007 - 14:58 #6
Men tak for svaret, det er åbenbart lang tid siden jeg har interesseret mig for routere og modems... Hvis du vil ha´point skal du lave et svar indlæg. (Hvilket tog mig et godt stykke tid at finde ud af.. tak for det ; )
Avatar billede riversen Nybegynder
25. august 2007 - 16:59 #7
ja, alt står pivåbent, hvis ikke du har en firewall der blokerer.
Avatar billede leif Seniormester
25. august 2007 - 18:13 #8
Jeg smider et svar
Avatar billede leif Seniormester
25. august 2007 - 18:13 #9
Altid dejligt at hjælpe
Avatar billede phyxsius Novice
25. august 2007 - 20:19 #10
Jeg har investeret i en Belkin trådløs router, og det virkede... i en times tid ihvertfald. :)