Avatar billede x4all_dk Nybegynder
28. august 2007 - 13:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Cliche set memory_limit

Har hosted nogle sider hos Cliche.dk men mine sider generer mere data end max på 12MB.

Har forsøgt med:
ini_set("memory_limit","32M"); og ini_set("memory_limit","-1");

Men det virker ikke, og jeg kan se med get_ cfg_var("memory_limit"), at det ikke ændres.

For at minimere data sletter jeg tmp data med : unset($whatever);
men det er ikke nok...

Med "echo memory_get_usage()" kan jeg se at jeg kommer over 24MB.

Kan nogen hjælpe ?
Avatar billede leif Seniormester
28. august 2007 - 13:09 #1
Det er sikkert en af de faktorer som du ikke får lov til at ændre.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. august 2007 - 13:19 #2
Og det er et tal, der varierer en del mellem webhoteller - de billigste er også typisk de mindste. Jeg har set et almindeligt shared webhotel med 90 MB
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2007 - 14:55 #3
<ole>

Køber man et hotelværelse, der koster nogle få kroner om måneden, så får man et hotelværelse til få kroner om måneden  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede dkfire Nybegynder
28. august 2007 - 14:58 #4
Hvad laver du på dine sider, siden du skal bruge 24 MB ??
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. august 2007 - 15:00 #5
Måske thumbnails. GD-lib kräver ret meget hukommelse når det bearbejder et billede ;o)
Et billede på et par meg ryger hurtigt op i de cifre.
Avatar billede dkfire Nybegynder
28. august 2007 - 15:04 #6
Altså, men laver da vel ikke løbende billeder på alle sine sider ??
Det er da spild af ressourcer på serveren.
Og hvis det var i forbindelse med upload af billeder, havde han vel sagt det.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
28. august 2007 - 16:02 #7
Jeg ude efter en løsning hos cliche.dk hvis en sådan findes mht. at
få mere memory tilrådighed.

(Siderne generere html uden billeder: table, tr, td, input, etc...)
Avatar billede dkfire Nybegynder
28. august 2007 - 16:08 #8
Prøv at vise koden for en af dine sider som overskrider memory limit
Avatar billede dkfire Nybegynder
28. august 2007 - 16:09 #9
Hvis siderne bare er html burde du slet ikke bruge noget hukommelse, eller i hvert fald meget lidt. Du har slet intet billedbehandling på dine sider ??
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
29. august 2007 - 12:23 #10
Jeg pre-generere en masse HTML, forms, inputs etc. og smider i PHP variable $side, $menu, $....  og så outputter dem til sidst afhængigt af hvilke valg en bruger har lavet.

Har dog fået en ide: udskriver max. 200 linier pr. side. Derved skal man trykke NEXT PAGE for at se de næste ting... det kunne sikkert virke.
Avatar billede olebole Juniormester
29. august 2007 - 17:25 #11
Det begynder at lyde, somom fejlen slet ikke ligger hos Cliche  :)

For det første lyder det, somom du skriver komplet urealistisk store filer ... så store, at det er utroligt nogen overhovedet kan/gider bruge dem til noget. Hvorfor i alverden udskriver du så lange dokumenter? 200 linjer lyder også som noget, der er alt for langt.

For det andet får jeg en mistanke om, at du benytter output-buffering ... bruger ob_start() og ob_flush(). Er det korrekt?
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
03. september 2007 - 15:17 #12
olebole:
1) jeg mindes ikke at have nævnt ordet fejl.
2) tjaa... men det er sagen ligegyldig.
3) jeg anvender ikke output-buffering funktionerne, men jeg gemmer data i en variabel,
  $html_content og tilsidst laver jeg en:  echo $html_content;

Jeg lukker spm, da jeg fandt løsning på mit problem.