Avatar billede lha01 Nybegynder
30. august 2007 - 14:40 Der er 9 kommentarer

Lyd mangler på AVI (Pinnacle)

Jeg vil bruge Pinnacle Studio 10 Plus til at overspille mine VHS-bånd til DVD. Når jeg optager i Pinnacle er billede og lyd ok, men når jeg efterfølgende afspiler AVI-filen, mangler lyden.

Nogen forslag?

/Lars
30. august 2007 - 15:17 #1
(Læg evt. spm. i dette forum -> http://www.davk.dk/forum/index.php )
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
30. august 2007 - 15:47 #2
er det på computeren lyden ikke er der eller hvad? For så kan det være at du mangler et AC3 filter...
Avatar billede lha01 Nybegynder
30. august 2007 - 16:13 #3
Ja det er når jeg afspiller AVI-filen på computeren, men det virker fint med andre AVI-filer fra andre kilder.
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
30. august 2007 - 16:34 #4
Ja det kan stadig godt passe, at det er sådan en du mangler... Du kan prøve at hente det Herfra: http://sourceforge.net/projects/ac3filter/

Det skulle meget gerne løse dit problem :D
Avatar billede lha01 Nybegynder
30. august 2007 - 17:40 #5
Jeg har nu installeret AC3-filteret, men det gjorde desværre ingen forskel.
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
30. august 2007 - 19:14 #6
hmm... så må jeg i tænkeboks igen... :S
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
30. august 2007 - 19:23 #7
http://www.daniweb.com/forums/thread11669.html

Her er der tilsyneladene en som har haft samme problem som dig, og det er ud til at problemet blev løst
Avatar billede christopher_hammer Nybegynder
30. august 2007 - 23:58 #8
Du kan jo eventuelt bruge AVIcodec programmet til at finde ud om du mangler et bestemt lyd-codecs.

Der er en guide her: http://www.codecs.dk/article1.php?article=32
Avatar billede lha01 Nybegynder
31. august 2007 - 14:24 #9
Så har jeg fundet løsningen.

Jeg havde fået sat Pinnacle op til ved import at tage lyden fra videokortet istedet for lydkortet. Pinligt simpelt ....

Tak for alle jeres forslag...det er forrygende (det modbeviser rygterne og ligegyldighed i samfundet :-) )

/Lars