Avatar billede plazm Nybegynder
04. september 2007 - 20:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hardware kan pludselig ikke få ressourcer nok

Hej

Jeg sidder med en computer som fra dag til dag, pludselig ikke kan få ressourcer nok til at starte det ene netkort op, samt at grafikkortet heller ikke kan få nok ressourcer når computeren tænder første gang, men skal have loadet windows, hvorefter man kan genstarte og så virker det fint, men netkortet virker dog stadig ikke.

Der er intet hardware change siden computeren blev købt, det skyldes ikke spyware/lign. da jeg har formateret computeren og installeret windows xp prof forfra.

udstyret er
asus a8nsli-deluxe
amd64 3500+
aopen aealus 6600gt
terratec tvkort
creative audigy 4 lydkort

Det skal siges at alt har virket fint, indtil en dag hvor det bare var 4bits farver og intet netkort.

Hvad kan det skyldes?
Avatar billede c-holst Novice
04. september 2007 - 21:24 #1
Har en mistanke til driveren.
Da du havde installeret xp forfra, installerede du da den nyeste versin af grafikkortsdriveren fra nvidia eller brugte du en som du havde brugt i forvejen.

og huskede du, at installere evt drivere til chipsettet/bundkortet

og huskede du, at du ikke må give maskinen netadgang før alle sikkerhedprogrammer er installeret, og du kun mangler at opdatere disse og windowsupdate
Avatar billede plazm Nybegynder
04. september 2007 - 21:34 #2
hehe, jeg havde også selv mistanke til driveren, men da det var mere end en type hardware som gjorde det, kom jeg til at tænke på at noget hardware kunne være gået i stykker. Det viser sig at tvkortet har smeltet??? tuneren, så der var overgang inde i kabinettet. Da jeg tog det ud, var overgangen væk og det kørte fint igen.

Hvad der så undrer mig er at jeg ikke har haft nogen problemer med at se tv på kortet de gange det har virket...
Avatar billede plazm Nybegynder
04. september 2007 - 21:35 #3
men du skal have tak for din opmærksomhed.
Avatar billede c-holst Novice
04. september 2007 - 21:38 #4
super:-)
Avatar billede plazm Nybegynder
04. september 2007 - 21:45 #5
tja, det ved jeg nu ikke :) var ret glad for det tvkort :p