Avatar billede devilinheaven Nybegynder
09. september 2007 - 12:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bloker for uønsket hjemmesider og tjenester

Hej mit navn er Jesper og jeg vil gerne kunne gå ind og blokere for nogle bestemte hjemmesider. Og når jeg blokere for eksempel www.arto.dk så skal det ikke bare være blokeret på en com, men over hele internettet hjemme hos mig. Og jeg ved godt det lyder underligt at jeg vil blokere arto og andre diverse ting på mit eget netværk, men jeg vil kunne gå ind og gøre det når jeg har nogle venner med hjemme og vi spiller counterstrike og sådan nogle spil, for så er det jo ikke meningen at de skal tjekke arto, så går alt det sjove jo af. Så hvis der er en som kan finde ud af hvordan man gør, så må i gerne skrive, kunne enlig også godt tænke mig at blokere den port som msn messenger køre på
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. september 2007 - 13:44 #1
Det lyder meget fornuftigt at ville blokkerer forskellige sider og tjenester.

Du kan gøre det med en bastions firewall der placeres efter routeren og dermed fanger alt trafik ind på din netværk. Der er flere forskellige muligheder, både købe oggratis.

Hvis du f.eks. har en lidt ældre computer med to netkort, kan du opsætte en linux box med netfilter og Sqquid og i den blokerer alt det du ønsker. F.eks. mht arto, bør du blokkerer både www navnet (www.arto.dk) og ip adressen og dette kan netfilter med squid.

http://www.sslug.dk kan du få praktiskt hjælp til at sætte det op og på http://www.linuxbog.dk kan du hente en masse gratis bøger om linux og hvordan det sættes op
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. september 2007 - 14:54 #2
Du har ikke skrevet hvilken router du bruger..
Men man kunne jo blokerer for port 80, som bruges til websider (HTTP), evt MSN's port (som man kan finde på nettet)..

Men det blokerer for alle web sider, og ikke kun arto.dk osv..

Counterstriker bruger (så vidt jeg ved) ikke port 80, så der skulle ikke være problemer der..

Egentligt kunne man blokerer for alle port over 1024, minus de porte Counterstriker bruger over LAN..
Avatar billede devilinheaven Nybegynder
14. september 2007 - 14:47 #3
til thesurfer... jeg har prøvet at blokke port 80 via routeren men det virker ikke... kan stadig gå på alle de hjemmesider jeg vil..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. september 2007 - 11:52 #4
Du har ikke skrevet hvilken router du bruger..
Avatar billede devilinheaven Nybegynder
28. oktober 2007 - 16:09 #5
zonet
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. oktober 2007 - 23:01 #6
..og modelnummer..? :-)
Avatar billede devilinheaven Nybegynder
23. marts 2008 - 11:06 #7
tror ikke jeg får det til at virke.. og de ting folk er kommet med kan jeg ikke hitte ud af.. men giver point alligevel