Avatar billede caslin Nybegynder
11. september 2007 - 15:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk driller.

Vi kører trådløst netværk i vores lejlighed. Har en stationær pc tilknyttet netværket, og har tidligere haft en bærbar tilknyttet også...

Vi kører TDC Webspeed, med TDC standard modem, Linksys router og D-link netkort.
Har tidligere fået målt signalet fra TDC, hvilket naturligvis intet fejler.
Der er for nylig skiftet netkort, fra det indbyggede til det nye D-link kort.

Problemet med netværket består kort og godt i, at netværksforbindelsen/signalet er meget ustabil.
Nogle gange er der "meget lavt" signal, andre gange er der "middel" signal.
Vi har forsøgt at skifte kanal på netværket, uden resultat.
Vi har flyttet routeren rundt i stuen, med minimalt resultat.
Synes umiddelbart vi har prøvet alt muligt og umuligt....

Vi har som nævnt tidligere haft en bærbar tilsluttet netværket. Den fangede netværket med det samme, og kørte med "meget god" signalstyrke uanset hvor i lejligheden vi befandt os.

Umiddelbart er der ikke mere end 15-20 meter fra router til stationær pc.

Nogen der har et bud på hvad dette kan skyldes, eller endnu vigtigere.... Hvad er løsningen.

Skulle måske for god ordens skyld sige, at der ikke er nogen form for "udefrakommende forstyrrelser" på signalet. Der ligger ingen transformere fra lamper eller lignende i nærheden....
Har tidligere læst, at dette nemlig kunne have en ikke ubetydelig indvirkning på signalet.

Hvis vi vælger at søge åbne netværk i nærheden, finder vores pc uden problemer 3-5 andre netværk i ejendommen, hvor signalstyrken er god (dvs. 4-5 streger)...
Avatar billede bubbaa Nybegynder
13. september 2007 - 12:21 #1
Det kan være jeres router der er dårlig til at sende signalet ud, og at den bærbare i havde, brugte et bedre netkort.
Hvis du stiller routeren lige ved siden af pc, hvordan er signalet så?
Avatar billede caslin Nybegynder
13. september 2007 - 20:10 #2
Vi har ikke langt nok kabel til at stille enhederne ved siden af hinanden, men vi har prøvet forskellige routere (Linksys, D-Link og Netgear) og prøvet forskellige placeringer i rummet, hvor indgangssignalet er - med samme resultat.
Har også prøvet med forskellige netkort i den stationære - D-Link og Netgear.
Avatar billede caslin Nybegynder
01. oktober 2007 - 19:18 #3
Spørgsmål lukket - har købt ny router igen igen og det har virket.