Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
13. september 2007 - 10:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opdatere fortløbende formular

Jeg har en fortløbende formular, hvor der vises en liste over eksisterende kunder.
Nye kunder kan oprettes ved at klikke på en knap på formularen. Derved åbnes formularen til at oprette nye kunder.

Nu vil jeg jo gerne have at den fortløbende formular bliver opdateret når der oprettes en ny kunde.
Altså at at den fortløbende formular bliver genindlæst når jeg har oprettet en ny kunde.
Enten når jeg lukker kundeformularen...eller blot ved tryk på en knap på den fortløbende formular.

Hvad kan jeg prøve med?
Avatar billede mugs Novice
13. september 2007 - 10:53 #1
Me.Requery
Avatar billede mugs Novice
13. september 2007 - 10:54 #2
Du skal så være opmærksom på, at formularen stiller sig på den første post.
Avatar billede mugs Novice
13. september 2007 - 10:55 #3
Prøv evt. med denne for at blive på samme post:

Dim bookm
bookm = Me.Bookmark
Me.Requery
Me.Bookmark = bookm
Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
13. september 2007 - 11:07 #4
me.requery!!

Hvor er jeg dum...tusind tak :D
Avatar billede -anders- Juniormester
13. september 2007 - 11:11 #5
hejsa

jeg plejer at bruge nedenstående, måske du også kan bruge det som lidt inspiration, koden ligger ved klik på en en knap på oprettelsesformularen.

Kode:
'Post gemmes'
DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord
'Fortløbende formular genindlæses'
Form_NavnPåFortløbendeformular.Requery
'Går til den nyoprettet post i den fortløbende formular'
Set rs = Form_NavnPåFortløbendeformular.Recordset.Clone
rs.FindFirst "[UnikPostIDPåEnkeltFormular] =" & Me!UnikIDFelt
Form_NavnPåFortløbendeformular.Bookmark = rs.Bookmark
'Oprettelsesformular lukkes'
DoCmd.Close acForm, Me.Name
Avatar billede mugs Novice
13. september 2007 - 11:15 #6
Tak for point :o)
Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
13. september 2007 - 11:20 #7
Hej Anders

Tusind tak for dit indspark. Det er altid rart at få inspiration til tingene. Især når man ikke er så stærk i vba.