Avatar billede lojmann Nybegynder
15. september 2007 - 23:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

HP D530s med onboard VGA kort vil ikke boote med PCI VGA kort i

Hej,

Jeg har en HP D530s maskine som jeg er ved at bygge om til et media center. I den forbindelse, har jeg købt et HIS x1550 grafikkort, en PCI udgave. (http://hisdigital.com/html/product_ov.php?id=285&view=yes)

Men når jeg sætter det i maskinen vil den ikke boote. Den står bare med sort skærm og der sker ikke en skid.
Jeg har prøvet i BIOS at se om man kan slå onBoard VGA devicen fra, men syntes ikke at kunne finde den setting.

Det virker fint, når jeg sætter et AGP kort i, men jeg SKAL have det her PCI kort i, da AGP porten er optaget af et 3. grafikkort til at styre min touch screen!

Nogle som har en ide til hvordan jeg får det til at virke, eller om det overhoved kan lade sig gøre? Under alle min tests her, har AGP kortet ikke været monteret i maskinen.

Der er ikke nogle jumpers til at disable onBoard devicen, men jeg regner med at den selv bør kunne finde ud af det?

Pft. Thomas
Avatar billede darrich Novice
18. september 2007 - 14:10 #1
Den indbyggede slår normalt fra automatisk, når der er grafikkort i AGP eller pci.

Tror snarer det er en konflikt med kortet i agp porten.
Prøv at hive det ud og se om du så kan starte med pci kortet.
Alternativt prøv det i en anden pci port. Har hørt om bundkort, hvor pci grafik kun virker i bestemte slots.
Avatar billede lojmann Nybegynder
18. september 2007 - 15:02 #2
Jeg har prøvet uden mit AGP kort i, det virker ikke.

Jeg kan ikke prøve i et andet slot, da det er en SFF og der er ikke plads til at sætte kortet direkte i bundkortet men kun i sådan et expansion-rack hvor der er ét slot... Jeg må prøve kortet i en anden maskine, for at se om det er defekt!

Mer' hjælp her påskønnes også :)
Avatar billede lojmann Nybegynder
23. september 2007 - 16:49 #3
Fandt ud af at man på mit nye HIS grafikkort kunne trække den ene DVI port af + print, så det kunne passe i min anden PCI sokkel. Herefter virker det, den kan boote og det hele. PERFEKT!

Nu er problemet bare, at når jeg connecter det til mit TV er billedet meget gryndet og man kan ikke rigtig læse hvad der står på skærmen.
Er det mon mit TV som er af ældre dato der ikke gider eller er det noget man kan konfigurer sig ud af?
Avatar billede darrich Novice
25. september 2007 - 10:02 #4
Prøv at ændre opløsningen på skærmbilledet. Typisk sætte opløsningen lidt ned, det plejer jeg at have succes med.
Avatar billede lojmann Nybegynder
25. september 2007 - 10:54 #5
Har prøvet 640*480, 800*600 samt 1024*768 - alle sammen er grynet.

Jeg tror det skyldes at mit TV er af ældre dato (7 år gammlet efterhånden!) og at den ikke kan vise den opløsning som min computer gerne vil.
Når den så skal konveter billedet, bliver det hele grumset.

Et nyt TV vil nok løse problemet, sådan som jeg har læst mig til andre steder. Men andre muligheder er meget velkommen naturligvis :)
Avatar billede darrich Novice
25. september 2007 - 15:20 #6
Hvad for kabler anvender du fra pc til tv'et?
Jeg har haft mest success med s-vhs kabel.

Er grafikkortet konfigurerer til PAL-B for fjernsynet?
Avatar billede lojmann Nybegynder
25. september 2007 - 22:59 #7
Det er s-video udgangen på kortet jeg bruger, den går så ud i et stik og så til scart-indgangen på mit tv (har en fono-scart converter)...

Hvor mon jeg konfigurer til PAL-B for TV-out porten på kortet?
Avatar billede darrich Novice
26. september 2007 - 14:49 #8
mener det er avancerede egenskaber for skærmindstillinger.
Avatar billede lojmann Nybegynder
26. september 2007 - 15:57 #9
Signalet er B/PAL fandt jeg frem til...
Avatar billede darrich Novice
27. september 2007 - 08:39 #10
Den er god nok.

Kører du med splitscreen opsætning på pc'en?
Altså opsætning til to skærme? eller kun til en?
Avatar billede lojmann Nybegynder
27. september 2007 - 19:33 #11
Jeg har jo min touch screen også, men der er ikke noget billede på, men touch'en virker fint... Det er næste step... Dog har jeg i dag hørt at man skal have et TV af lidt nyere dato for at få et ok billede på det fra sin computer.

Problemet er ikke billeder eller selve media center softwaren, men hvis man vil surfe eller skrive mail på den er det umuligt...

Jeg tror at jeg køber mig et LCD TV i weekenden, og på den måde går ud fra det bliver bedre...
Avatar billede lojmann Nybegynder
06. juli 2008 - 13:14 #12
lukker