Avatar billede kimg Nybegynder
27. september 2007 - 14:33 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

2 ip adresser

Jeg har/leaser en server, den kører windows 2003, jeg har nu fået en ekstra ip adresse, hvordan gør jeg den "synlig" for verden.

Hvilke instillinger skla jeg ændre på, serverne kører fint med min nuværende ip adresse, men vil gerne have den til at køre med min nye ip også.

Kim
Avatar billede tonygk Nybegynder
27. september 2007 - 14:48 #1
Du skal bede din internet udbyder at registrere din ny IP i deres DNS.
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. september 2007 - 14:55 #2
Network and Dial-Up Connections -> Local Area Connection -> Egenskaber -> Internet protocol -> egenskaber -> Adv. -> Her kan du tilføje yderligere
Avatar billede kimg Nybegynder
27. september 2007 - 15:12 #3
Den er registreret i deres DNS, jeg har fået ip adr. hos dem.

bacardil> hvad skal jeg ændre der.
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. september 2007 - 15:17 #4
Du skal ikke ændre noget, men hvis du har fået en ny IP adresse som serveren skal svare på, så skal du opsætte den derinde.
Avatar billede kimg Nybegynder
27. september 2007 - 15:26 #5
Skal lige være helt med, jeg skal oprette en "ny forbindelse"?
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. september 2007 - 16:01 #6
Du vælger add inde under advanced, der kan du se din nuværende IP, så kan du add en mere.
Avatar billede kimg Nybegynder
27. september 2007 - 16:13 #7
Ok, det har jeg gjort,men det virker ikke?
Avatar billede kimg Nybegynder
27. september 2007 - 16:17 #8
Hvis jeg går ind på domænet (på serveren) der er tilknyttet den nye ip adr. så virker det fint. men jeg kan ikke pinge den nye ip adr. udefra.
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. september 2007 - 16:23 #9
1. Det er den udbyder du har serveren hos der har givet dig den nye IP ik?
2. Kan du pinge den gamle IP?
Avatar billede kimg Nybegynder
27. september 2007 - 16:48 #10
Ja, og ja jeg kan pinge den gamle uden uden problemer
Avatar billede kimg Nybegynder
27. september 2007 - 16:50 #11
Jeg har skrevet til dem at jeg ikke kan pinge den nye, de siger at jeg ikke har sat den rigtigt op på serveren
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. september 2007 - 17:03 #12
Har du udfyldt IP og submask da du tilføjet den nye?
Avatar billede kimg Nybegynder
27. september 2007 - 17:04 #13
ja, begge dele er korrekt udfyldt
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. september 2007 - 17:09 #14
Okay, men så skulle problemet ikke ligge på serveren, hvis du har udfyldt det korrekt ifg. udbyderens anvisning.
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. september 2007 - 17:12 #15
Hvis der er noget firewall foran fra din eller udbyders side skal det naturligvis også rettes..
Avatar billede kimg Nybegynder
17. januar 2008 - 14:54 #16
Undskyld har totalt glemt at lukke spg. har ikke fået løst det, men læg et svar barcadil, og tak for din deltagelse.

Kim
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. januar 2008 - 15:14 #17
Np.. Svar :)