Avatar billede Angelo Praktikant
28. september 2007 - 18:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fakturesystem til fælles internet i Andelsforening

Vi har fået et tilbud på en fælles internet til vores andelsforening. Problemet er bare at de vil sende en fælles regning, og ikke kun til de brugere der benytter nettet.
Er det muligt at lave en system, hvor brugerene skal registrer sig inden de kan bruge nettet, og så bliver de fakturer for det. så regninger bliver delt. og man skal også tænke på at boboere flytter og nye flyttet ind.

På forhånd tak.
Avatar billede ierikk Nybegynder
28. september 2007 - 22:54 #1
Avatar billede Angelo Praktikant
30. september 2007 - 14:43 #2
Det ser ud til at være et smart databaseprogram, men kan man bruge det til webside, så brugerne selv tilmelder sig, og så bliver fakturaret?
Avatar billede ierikk Nybegynder
30. september 2007 - 15:06 #3
http://vigforeningsprogram.dk/support/index.html?faq.htm
prøv at gå ind hjælp eller forum, der finder du mange navne og adresse, du kan kontakte
Avatar billede Angelo Praktikant
26. december 2007 - 02:12 #4
ja, man kan lave et system hvor man kan se at brugeren har betalt for nettet. Men skal man så manuel styre om de skal kunne komme på eller ej?
Avatar billede area48 Nybegynder
26. december 2007 - 03:14 #5
Find en anden udbyder, der er parat til at fakturere den enkelte bruger! Det burde ikke være svært at presse sådan en løsning igennem, da I trods alt er potentielle kunder.

Fællesfakturering giver jer desuden en masse potentielle problemer. Forestil jer den stituation at en beboer ikke betaler sin del af regningen - skal de øvrige beboere så dække denne udgift indtil en tvist er afgjort, eller skal I sørge for at få regningen betalt samt afkoble lejligheden fra nettet? Det kan blive et kæmpe administrativt rod...
Avatar billede Angelo Praktikant
26. december 2007 - 14:25 #6
hej. jeg kan godt se at der kan komme problemer med beboere, der ikke betaler for deres net. men vi er en lille andelsforening, og det er ret let at koble en beboer af nettet, hvis de ikke betaler.
Og det er meningen at fakturaringen skal køre via vores boligadministrator, så det lægges på huslejen.
der vil altid være et lille overskud på forbindelsen, så at der er nogen der ikke betaler vil ikke betyde det store, de vil simpelhen blive koblet af.
Avatar billede Angelo Praktikant
07. december 2010 - 19:22 #7
fandt aldrig et godt system :-(